حماسه پیاده‌روی اربعین تن دشمنان را به لرزه درآورده است
کد خبر: 3661978
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
امام جمعه اسفدن:

حماسه پیاده‌روی اربعین تن دشمنان را به لرزه درآورده است

گروه معارف: امام جمعه اسفدن با اشاره به پیاده‌روی اربعین گفت: این شور و شعور که در حماسه اربعین وجود دارد تن دشمنان جهان اسلام در راس آنها امریکا و اسرائیل را به لرزه در آورده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلیعبدالهی، امام جمعه اسفدن، روز گذشته ۱۹ آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته ضمن تشکر از حضور پر شور دانش‌آموزان ،فرهنگیان و مردم شهید پرور اسفدن در راهپیمایی 13 آبان، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای فوق تصور است.
 وی با اشاره به روز کتاب و کتاب.خوانی افزود: کتاب میراث ماندگار انبیاء و دانشمندان است که هیچ ابزاری جای آن  را نمی‌گیرد.
امام جمعه اسفدن بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگ اسلامی از اهمیت والایی برخوردار است تا جایی که خداوند معجزه ابدی خود را در قالب کتاب بر پیامبر(ص) نازل کرد.
عبدالهی با اشاره به اینکه امروزه کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها وظیفه ملی بلکه واجب دینی است، افزود: باید والدین کودکان را از اول با کتاب آشنا و مانوس و همچنین باید خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود.
وی ضمن توصیه به جوانان در امر کتاب‌خوانی بیان کرد: جامعه‌ای که با کتاب و کتاب‌خوانی انس نداشته باشد به اهداف والای خود نخواهد رسید و محتاج علم و فناوری دیگران خواهد بود.
امام جمعه اسفدن با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه ادامه داد: آمریکایی‌ها که تمامی راهبردهای خود علیه ایران و جبهه مقاومت را شکست خورده می‌بینند در روزهای اخیر در دو عرصه  تشدید تحریم‌ها علیه ایران و حزب‌الله  و مداخله در تعاملات منطقه‌ای برای مهار کردن رشد روز افزون قدرت ایران در منطقه متمرکز شده‌اند.
عبدالهی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در این منطقه جا خوش کرده و پارس می‌زند تا بلکه بتواند به امنیت منطقه به ملتی که روی پای خود ایستاده و به خواسته‌های ظالمانه آنها نه گفته ضربه بزند و یا جلوی رشد و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه را کم کند.
وی فراخوان کردن العبادی و حریری نخست وزیران عراق و لبنان را در همین راستا دانست و افزود: عربستان نخست وزیران عراق و لبنان را فرا خواند تا با اختلاف بین کشورهای جبهه مقامت و تفرقه های قومی و مذهبی به خواسته‌های پلید خود برسد که البته با هوشیاری جبهه مقاومت و اتحاد و انسجام ملت ها و رهبری حکیمانه رهبری انقلاب هیچ غلطی نخواهند توانست انجام بدهند.
امام جمعه اسفدن بیان کرد: آمریکا اکنون که می‌بینند داعش به زباله‌دان تاریخ ریخته می‌شود می‌خواهند منطقه دیگری را ناامن و نابود کنند تا بلکه بتوانند گوشه‌ای از شکست‌های خود را جبران کنند و به اهداف پلیدشان برسند. 
عبدالهی به پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: پیاده روی اربعین حماسه‌ای فوق تصورها و یک قدرت نمایی میلیونی است و این شور  و شعور که در حماسه اربعین وجود دارد تن دشمنان جهان اسلام  در راس آنها امریکا و اسرائیل  را به لرزه در آورده است.
وی بیان کرد: آنها سرمایه‌گذاری زیادی کردند که ملت‌ها و بخصوص جوانان را از فرهنگ اهل بیت دور کنند و این حضور میلیونی اربعین شکست تلاش‌های آنها را به جلوی چشمشان می‌آورد.
امام جمعه اسفدن با تاکید بر اینکه باید حضور همه فرقه‌ها و ادیان در اربعین باید مقدماتی باشد برای ظهور امام عصر(عج) و حکومت مهدوی، یادآور شد: باید مواظب بود که این جمعیت، اتحاد، وحدت و موج عظیم را به انحراف نکشانند چرا که  چشم دیدن آن را ندارند.
captcha