نذر کتاب؛ حرکتی ماندگار در ترویج فرهنگ کتابخوانی
کد خبر: 3662000
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

نذر کتاب؛ حرکتی ماندگار در ترویج فرهنگ کتابخوانی

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با تاکید بر ترویج فرهنگ نذر کتاب در جامعه گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۱۰ هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین شمس‌الله فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز، 20آبان در جلسه ستاد استانی هفته کتاب که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه امیدوارم ستاد کتاب به عنوان ستادی دائمی در استان تشکیل شود، اظهار کرد: متاسفانه استان البرز در بخش زیرساختی کتابخانه‌ها جز آخرین استان های کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد جمعیت استان البرز را افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهد که البرز  از این حیث در جایگاه هشتم کشوری قرار دارد، افزود: متاسفانه البرز فاقد کتابخانه استاندارد مرکزی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تصریح کرد: طی مدت زمان فعالیت دولت یازدهم ۹ کتابخانه در مناطق کم برخوردار استان البرز احداث شده است از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که طالقان اولین شهرستان بدون کتابخانه است.
فلاح با اعلام اینکه رایزنی‌های فراوانی برای احداث دو کتابخانه در شهرستان طالقان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: دو کتابخانه سیار برای طالقان و آسارا در نظر گرفته شده است.
این مسئول با بیان اینکه ۱۷۸ کتابدار متخصص در استان البرز فعالیت دارند، اظهار کرد: در مجموع ۶۸ کتابخانه نهادی و مشارکتی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۴۳ کتابخانه نهادی است.
وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نذر کتاب در استان و با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۱۱۰ هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های استان اهدا شده است، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون نفر در 6 ماهه نخست سال جاری به کتابخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به اجرایی شدن طرح یک روز برای عضویت رایگان در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم دستگاه‌هایی نظیر آموزش و  پرورش از این ظرفیت استفاده کنند.
وی میانگین سنی مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های استان البرز را زیر ۳۵ سال عنوان کرد و اظهار کرد: برگزاری جلسات نقد کتاب نیز با جدیت در استان پیگیری می‌شود، حمایت از نویسندگان بومی در دستور کار قرار دارد که به طور جدی در البرز پیگیری می‌شود.

captcha