ارتقای جایگاه در حوزه کسب‌ و کارهای نوین؛ رتبه دوم در نیروی انسانی
کد خبر: 3662162
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
ستاری خبر داد:

ارتقای جایگاه در حوزه کسب‌ و کارهای نوین؛ رتبه دوم در نیروی انسانی

گروه فناوری اطلاعات: معاون علمی و فناوری رییس جمهور می‌گوید جایگاه‌ کشورمان در حوزه کسب و کارهای نوین در دنیا از ۱۲۱ به ۷۵ رسیده است. کته مهم این است که در تمام معیارهای علمی و فناوری حرفی برای گفتن داریم یعنی در دنیا در حوزه کیفیت نیروی انسانی رتبه دوم را به دست آورده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عصر امروز۲۰ آبان در نخستین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

سورنا ستاری، با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکتهای دانش بنیان قطعا از مکانیزم‌های قانونی برای حمایت برخوردارند، شرکت‌های خلاق از مکانیزم‌هایی استفاده می‌کنند که معاونت در اختیارشان قرار می‌دهد؛ بنابراین حمایت در این بخش کمتر است، اما مهم این است که بتوانیم شتاب‌دهنده‌ها را توسعه دهیم.

وی افزود: هر سال نمایشگاه‌ها به دلیل توسعه استارتاپ‌ها تغییر می‌کنند و قطعا توسعه شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند یکی از اصول کار ما باشد. در بحث تولید محتوا باید بگویم با توسعه فضای مجازی آنچه که ما در آن کمبود داریم، تولید محتواست که امیداریم با برگزاری این نمایشگاه، به این مهم دست یابیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رتبه‌ کشورمان در تولید علم از نظر تعداد مقالات در جایگاه ۱۵ است، گفت: جایگاه‌مان در ابتدای دولت در حوزه کسب و کارهای نوین در دنیا ۱۲۱ بود اما امروز و در این مقطع رتبه ۷۵ را داریم. نکته مهم این است که در تمام معیارهای علمی و فناوری حرفی برای گفتن داریم یعنی در دنیا در حوزه کیفیت نیروی انسانی رتبه دوم را به دست آورده‌ایم. آنچه که ما را عقب می‌اندازد محیط کسب و کار و مواردی مثل آزادی اقتصادی است، یعنی تمام معیارهایی که در حوزه کسب و کار وجود دارد، مثل آزادی اقتصادی باعث می‌شود عقب بیفیتم. هر چقدر بتوانیم آزادی‌ها را گسترش بدهیم، رتبه‌مان در دنیا مؤثر خواهد بود.

وی بیان کرد: دولت باید محیط کسب و کار را آماده کند و تصور می‌کنم بزرگ‌ترین مشکلی که در این حوزه داریم آماده نبودن محیط کسب و کار است و بخش عمده‌ای از کار فرهنگی است. 

ستاری درباره طرح شامد و حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از این طرح گفت: طرح شامد در هیأت دولت مصوب شده است و وزارت ارشاد ارتباطات و شناخت بیشتری نسبت به این طرح دارد، ما نیز موافق این طرح هستیم و معتقدیم باید برای این مهم فرهنگ‌سازی شود.

captcha