پاسخ مدیركل صدا و سیمای فارس به درخواست قاریان و مؤذنان برتر/ نامه‌نگاری كنید
کد خبر: 3662494
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

پاسخ مدیركل صدا و سیمای فارس به درخواست قاریان و مؤذنان برتر/ نامه‌نگاری كنید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیركل صدا و سیمای فارس از قاریان و مؤذنان برتر استان كه تقاضای پخش تلاوت‌ها و اذان‌های خود را در شبكه فارس دارند، خواست تا تقاضای خود را برای صدا و سیما نامه‌نگاری كنند.

سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه بسیاری از قاریان و مؤذنان طراز اول استان كه در مسابقات كشوری نیز حائز رتبه‌های برتر هستند، درخواست پخش تلاوت‌ها و اذان‌ آنان در صدا و سیمای استان خود دارند، گفت: صدا و سیما شورایی به نام شورای عالی قرآن دارد كه ما هرگونه برنامه قرآنی از قبیل پخش اذان، ادعیه، مداحی و قرائت‌های مختلف اعم از ترتیل و صوت و لحن بخواهیم پخش كنیم باید با مجوز شورای عالی قرآن باشد.

وی افزود: كسانی كه خودشان را در سطحی می‌دانند كه بتوانند امتیاز شورای عالی قرآن را برای پخش اجرای آن‌ها از صدا و سیما بگیرند، می‌توانند درخواست خود را به‌صورت نامه‌نگاری برای ما بنویسند و ما نیز برای آن‌ها زمانی را مشخص كرده و استودیو را آماده و صدای آن‌ها را ضبط می‌كنیم و برای شورای عالی قرآن ارسال می‌كنیم و در صورت تأیید آنان، تلاوت و یا اذان آن‌ها از صدا و سیمای فارس پخش خواهد شد.

سهرابی این نكته را یادآور شد كه اتفاقا یكی از موادی كه برای ما و مخاطبان ما مناسب است این است كه از مؤذنان و قاریان استانی خود استفاده كنیم زیرا مأموریت شبكه‌های استانی قابلیت‌سنجی و شناخت ظرفیت‌های حوزه مأموریت در همه بخش‌ها از جمله مباحث دینی و مذهبی به خصوص قرآنی است.

مدیركل صدا و سیمای فارس تأكید كرد كه ما آمادگی همكاری با قاریان و مؤذنان برتر استان را داریم، گفت: بحمد الهی ارتباط ما با شورای عالی قرآن بسیار خوب است و با همكاری یكدیگر هر ساله محافل ترتیل‌خوانی قرآن كریم در ماه مبارك رمضان را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا می‌كنیم لذا یك ارتباط و تعامل تنگاتنگی میان صدا و سیمای فارس با شورای عالی قرآن وجود دارد.

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۴:۵۵
0
1
سلام.
اول بفرمایید کدام قاریان وموذنین وچه زمانی تقاضا داده اند که تیتر زده شده " پاسخ" به تقاضای قاریان وموذنین؟

دوم: ظاهرا اقای مدیر کل از زیرمجموعه خود بی اطلاعند که 4 سال پیش تیم شورای عالی قرآن به شیراز آمد وحداقل 40 قرائت واذان ازقاریان خوب این استان ضبط کرد ولی متاسفانه به علت تعلل وبی تفاوتی صداوسیما فارس درارشیو این مرکز خاک میخورد وواقعا حق بچه های قرآنی استان ضایع شده

سوم: چندین بار قاریان پیگیر پخش این تلاوتها بودند ولی پاسخ دریافت نکردند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۲۳:۱۶
0
0
ایکنا بااین کارش مدیرکل صداسیما رو خراب کرده ... این گزارش باعث میشه قرآنیان فارس ازصداسیما دورتر بشن....

چندسال قبل تلاوتهای زیادی ضبط شده چرا صداسیما اونها روپخش نمیکنه... یامدیرکل بی اطلاع هست یا درپخش نکردنش تعمدی هست... بهتر بود ایکنا به جای این مدل تیتر زدن که مدیرکل رودرمقابل قاریان قرارداده پیگیر همون تلاوتها میشد

باعث تاسفه
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۳:۰۹
0
0
اصلا تیتر درستی نبود ، سؤالی که از مدیر کل صدا و سیما پرسیده شده ، نه مطابق با انتظارات جامعه قرآنی از ایشان بوده و نه اصلا سبک مطالبه گری اهل قرآن اینگونه هست . سوال از خودتون بوده ، از جواب هم اون چیزی که خودتون میخواستید نوشتید .
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۳:۱۳
0
0
من تاپیک رو که خوندم از مدیر کل صدا وسیما خیلی ناراحت شدم .. ولی متن رو که خوندم دیدم اصلا صحبتشون در پاسخ به یک سؤال دیگر واز اساس چیز دیگه ای هستش . از ایکنا انتظار بیشتری میره . ادمین لطفا چاپ کنید
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۲۱:۰۴
0
0
باسلام
ضمن تشکر ازخبرگزاری قرآن بخاطر ترویج شعایر مذهبی وقرآنی , ای کاش فعالیت های قرآنی درتلویزیون ورادیو فارس وسیع تر پوشش داده بشه.استان فارس درقسمت آقایان وبانوان قاریان وحافظان خوب و فعالان قرانی زیادی داره که اگر فعالیت اونها انعکاس خوبی دررسانه داشته باشه یقینا در گسترش فرهنگ قرانی موثر خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۲۰:۰۳
0
0
شورای عالی قرآن پاسخ دهد که قاریان قرآن سراسر کشور در ضبط تلاوتهای سفرهای استانی ایشان سرکار بوده اند چرا این تلاوتها پخش نشد خصوصا در استان فارس با این مته به خشخاش گذاشتن ها به جایی نمی رسیم مگه قاریان دیگر چه می خوانند کسانی که سالهای دهه شصت رتبه ای گرفته اند و سالهاست تلاوتهای کلیشه ای ایشان پخش میشه به داد جوانان قرآنی برسید
captcha