دارندگان گروه خونی O منفی به کمک زلزله زدگان بشتابند
کد خبر: 3662735
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
حاجی‌بیگی:

دارندگان گروه خونی O منفی به کمک زلزله زدگان بشتابند

گروه سلامت: سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر مطلوب بودن ذخایر خونی کشور، از هموطنان با گروه خونی منفی به خصوص O منفی درخواست کرد تا در اهدای خون پیش‌دستی کنند.

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه ذخایر خونی کشور وضعیت مطلوبی دارد، گفت: خون مورد نیاز مردم آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده غرب کشور تأمین می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: مراکز انتقال خون در سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند و هموطنان برای اهدای خون می‌توانند به نشانی اینترنتی yaranibto.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.
 
وی با بیان این نکته که گروه خونی O منفی به عنوان دهنده عمومی می‌تواند به همه گروه‌های خونی، خون اهدا کند و از آن جایی که این گروه، با ارزش‌ترین گروه خونی در کمک به مصدومان حوادث محسوب می‌شود، گفت: افرادی که دارای گروه خونی Oمنفی هستند در اهدای خون پیش‌دستی کنند چرا که در حال حاضر اولویت دریافت با این گروه خونی است.
 
حاجی‌بیگی افزود: 33 درصد از مردم کشور دارای گروه خونی O مثبت هستند که می‌توان گفت بیشترین گستره جمعیتی در گروه‌های خونی را دارند، بنابراین این افراد جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند.
captcha