اختتامیه جشنواره «شهود قدسی 2» برگزار می‌شود
کد خبر: 3662812
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

اختتامیه جشنواره «شهود قدسی 2» برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: دبیر اجرایی جشنواره سراسری شهود قدسی 2 با اعلام جزئیات اختتامیه این رویداد علمی از ارتقای سطح کمی و کیفی جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ژیلا علیپوریان شنبه 20 آبان در جمع خبرنگاران، گفت: دومین جشنواره تجسمی قرآن و هنر با عنوان شهود قدسی 2 به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس و همراهی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان ایران، در شیراز برگزار شد و اختتامیه‌ آن چهارشنبه 24 آبان در مجتمع عدالت جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود.

علیپوریان افزود: این جشنواره تجسمی قرآن و هنر، در قالب طرح جامع هفت شهر شایستگی تدوین و توسط جهاددانشگاهی استان فارس اجرایی شده است.

علیپوریان بیان اینكه فراخوان علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره آذرماه 95 به شكل سراسری آغاز شد، گفت: نمایشگاه‌هایی از آثار برگزیده‌ی مرحله‌ی اول در رشته‌های نقاشی، عكس، گرافیك و خوشنویسی خرداد ماه امسال در 6 گالری برپا شد كه مورد استقبال علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و منتقدان قرار گرفت.

وی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، به لحاظ كمی و كیفی را مطلوب ارزیابی و اضافه كرد: این جشنواره با استقبال بسیار کم نظیر دانشجویان سراسر كشور روبرو شد به‌طوریكه 3 هزار و 593 اثر توسط دبیرخانه دریافت و در 2 مرحله داوری شد.

علیپوریان برگزاری این جشنواره را گامی مهم برای دستیابی به هنر ناب اسلامی و نیل به شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: از كل آثار دریافت شده 554 اثر مربوط به بخش نقاشی، 475 اثر مربوط به بخش خوشنویسی، یك هزار و 236 اثر مربوط به بخش عكس و یك هزار و 328 اثر مربوط به بخش گرافیك بود.

او با بیان اینكه مطلوبیت كیفی آثار، كار داوران را دشوار كرده بود، گفت: داوران علی‌رغم تمام دشواری‌ها، 34 اثر در بخش نقاشی، 36 اثر در بخش خوشنویسی، 32 اثر در بخش عكاسی و 94 اثر در بخش گرافیك را برای حضور در بخش نمایشگاهی پذیرفتند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر(شهود قدسی2) یادآور شد: در مراسم اختتامیه، برگزیدگان رشته‌های مختلف این دوره از جشنواره معرفی و از آنان تجلیل می‌شود.
گفتنی است اختتامیه دومین جشنواره‌ی سراسری دانشجویی قرآن و هنر ساعت 15 روز 24 آبان در مجتمع عدالت جهاد دانشگاهی فارس واقع در بلوار عدالت، تقاطع رحمت، روبروی كوچه 21 برگزار می‌شود.

علیپوریان در پاسخ به ایکنا در خصوص کیفیت این دور از جشنواره گفت: داوران این دوره اذعان داشتند که آثار به لحاظ کمی و کیقی ارتقا یافته بودند و جشنواره با استقبال بیشتری روبرو شده بود.

captcha