ارسال 50 واحد خون از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3662826
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

ارسال 50 واحد خون از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

گروه اجتماعی: 50 واحد خون از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امیدعلی عادلی، مدیرکل انتقال خون استان لرستان امروز دوشنبه، 22 آبان در جمع خبرنگاران با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای تامین نیاز استان‌های زلزله‌زده، گفت: تاکنون 50 واحد خون  از نوع کمیاب به این مناطق ارسال شده است.
وی افزود: در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، ده‌ها نفر از مردم استان برای اهدای  خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و در حال اهدا خون هستند.
عادلی با درخواست از مردم برای پرهیز از ازدحام در پایگاه‌های انتقال خون، افزود: در صورت نیاز به خون و به‌ویژه گروه‌های کمیاب از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
18 تیم‌ عملیاتی هلال احمر لرستان آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است
صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ۱۸ تیم‌ عملیاتی هلال احمر لرستان آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است، گفت: تاکنون نزدیک ۱۰۷۰ تخته چادر و ۲۷۰۰ تخته پتو به این مناطق ارسال‌ شده است.
وی افزود: با توجه به این‌که شب گذشته در 21:48 دقیقه یک زلزله 7.3 دهم ریشتری در استان‌های غرب کشور رخ داد، استان لرستان نیز تحت تأثیر قرار گرفت در پی وقوع این زلزله جمعیت هلال‌احمر لرستان بالافاصله کلیه نیروهای عملیاتی را آماده و گروه‌های ارزیابی به مناطق مختلف روستایی استان جهت بررسی وضعیت خسارت احتمالی اعزام شدند که خوشبختانه در استان لرستان به‌جز چند مورد که در حین خروج دچار مصدومیت شده بودند موارد دیگری گزارش نشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: شب گذشته با حضور مدیران، معاونان و مسئول ستاد مدیریت بحران استان در مرکز کنترل عملیات ای او سی جمعیت هلال‌احمر جلسه‌ای برگزار شد مبنی بر آماده‌باش گروه‌های کامل امدادی، عملیاتی و درمانی به همراه تجهیزات و امکاناتی که لازم است که هماهنگی‌های لازم انجام است.
وی بیان کرد: ساعت 24 شب گذشته یک تیم امدادی عملیاتی 16 نفره جمعیت هلال‌احمر لرستان در قالب گروه‌های اسکان، آوار و تیم سگ‌های جست‌وجو نجات (‌سگ‌های زنده‌یاب) به منطقه کرمانشاه در قصر شیرین و سر پل ذهاب اعزام شد هم‌زمان یک تیم درمان اضطراری نیز شامل پزشک، پیراپزشک و پرستار با تمام امکانات و تجهیزات به منطقه اعزام شد.
رضایی با یادآوری این‌که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکنون نزدیک 1070 تخته چادر و 2700 تخته پتو ارسال‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 18 تیم عملیاتی جمعیت هلال لرستان همراه تجهیزات  و امکانات لازم آمادگی اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را دارد و هم‌اکنون منتظر دریافت خبر اعزام هستیم.
اعزام 6  آمبولانس، یک بالگرد، ۲ هزار تخته پتو و تیم‌های امدادی از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
 رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز در جمع خبرنگاران در مورد کمک‌های استان لرستان به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: براساس اعلام نیاز مناطق زلزله زده یک بالگرد، یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی و 5 دستگاه آمبولانس سبک به همراه  تیم پزشکی و جراحی دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر به کرمانشاه اعزام شد.
وی افزود: 11 گروه  شرکت توزیع برق لرستان به همراه تجهیزات مورد نیاز  برای رفع مشکلی قطعی برق  به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه لرستان آمادگی دارد  کمک‌های بیشتری را ارسال کند؛همچنین یک هزار تخته چادر و 2 هزار تخته پتو هم به مناطق زلزله زده ارسال شد، تصریح کرد:  میزان دقیق خسارت با اعزام گروه‌های ارزیاب در حال  بررسی است و بعد ازنهایی شدن  ضمن اعلام عمومی به وزارت کشور برای جبران خسارت ابلاغ خواهد شد.
آمادگی بیمارستان‌های لرستان برای پذیرش مصدومان کرمانشاه
پیمان آسترکی، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: کلیه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و آماده پذیرش مصدومان کرمانشاه هستند.
وی افزود: بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان خرم را نیز هماهنگی لازم را انجام داده و در این زمینه آماده خدمات‌رسانی به مصدومان این زلزله است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به زلزله شب گذشته در استان لرستان، عنوان کرد: شب گذشته در شهرستان کوهدشت 16 نفر در حین فرار دچار مصدومیت شدند که سطحی بوده و در بیمارستان این شهرستان تحت درمان قرار گرفتند.
یادآور می‌‏شود، زلزله دیشب ازگله قصرشیرین کرمانشاه، در لرستان تلفان جانی نداشت اما 16 نفر را مجروح، آب و برق برخی از مناطق شهرستان‌های استان را قطع کرد و به تعدادی از منازل مسکونی در شهرها و روستاهای استان لرستان خسارت وارد کرد.
اعزام تیم‌های درمانی پلدختر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
عباس میرهاشمی، رئیس مرکز بهداشت پلدختر در جمع خبرنگاران پلدختر، گفت: در پی وقوع زلزله دیشب در مناطق غربی کشور بلافاصله ستاد بحران شبکه بهداشت پلدختر تشکیل جلسه داد و مصوباتی را جهت آمادگی و امداد تصویب کرد.
وی افزود:بر این اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با استان دو پزشک و یک دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین و امکانات لازم راهی کرمانشاه شدند.
رئیس مرکز بهداشت پلدختر عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی، مرکز بهداشت و اورژانس پلدختر تا اطلاع ثانوی در آماده‌باش کامل قرار دارد و تیم‌های بحران واکنش سریع آمادگی کامل برای مراجعه در هر ساعتی از شبانه‌روز را دارند.
captcha