ابلاغ اعتبارات قرآنی به مدارس شاهد 10 استان
کد خبر: 3662828
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

ابلاغ اعتبارات قرآنی به مدارس شاهد 10 استان

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دو هفته گذشته اعتبارات قرآنی به مدارس شاهد 10 استان ابلاغ شد که از ماه آینده این آموزش‌ها آغاز می‌شود.

محمد رضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: دوره آموزش قطبی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه شاهد یک کارگاه آموزشی است که برای طراحی یک مدل مدیریت در جهت کیفیت بخشی امور مدارس شاهد در برخی از استان‌های کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این دوره‌های آموزشی، استانهای کشور را به هفت قطب تقسیم کردیم که هر یک از این قطب‌ها مدیران آنها را برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند، افزود: دوره آموزشی فطب چهارم شامل استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان است که به صورت دو روزه در ساری در حال برگزاری است.
این مسئول عنوان کرد: در این دوره آموزشی در صدد هستیم تا با همفکری مدیران قالبی را طراحی کنیم  و این مهم قرار است در این کارگاه مدیران با ویرایش یک فرم پیش فرض به طراحی یک مدل مدیریت برسند.
رزاقی تصریح کرد: چالش بزرگ ما این است که مدارس شاهد اساسا مدارسی است که مردم یک انتظار تربیتی سطح بالا دارند و نیز  یک وضعیت مطلوب را در خروجی پایان متوسط دوم را دارند.
وی افزود: دانش آموزانی که در مدارس شاهد هستند از چند طیف بوده، گروهی از آنها باید الزاما ثبت نام شوند چون جرو جامعه هدف ما بوده و شامل فرزند شهید، آزاده ها و جانباز 50 درصد هستند و  دوم دانش‌آموزانی هستند که شامل فرزندان ایثارگران هستند و این سبب می‌شود که مدارس شاهد از وزن علمی بالایی برخوردار نباشد ولی انتظار است خروجی آنها بتواند با رتبه‌های خوبی به دانشگاه راه یابد که این دو عامل تعارض ایجاد می‌کند و این کارگاه برای انتخاب راه و شیوه درست مدیریت کیفی در این گونه مدارس است.
رزاقی با بیان اینکه هزار و 350 مدرسه شاهد در 32 استان و در سه مقطع  و دو جنسیت   داریم، اظهار کرد: 330 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در مدارس شاهد به دنبال بالا بردن کیفیت آموزشی و پرورشی هستیم، افزود:  در این مدارس بواسطه ظرفیتی و قابلیت‌هایی که دارد تلاش می‌شود حداکثر موفقیت را به دست آورند.
 مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا مدارس شاهد در سطح کشور به لحاظ چارچوب منسجم شود، اظهار کرد:  و این می‌تواند بر اساس سند تحول و اساسنامه مدارس شاهد بنا بر مقتضیات و شرایط می تواند متفاوت باشد.
وی درباه فعالیت‌های خاص قرآنی مدارس شاهد، افزود: در سال جاری 10 استان انتخاب شدند و با معاونت پرورشی تعاملی را برقرار کردیم تا  ضمن آموزش روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن  به معلمان قرآنی، این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهیم.
رزاقی عنوان کرد: در دو هفته گذشته اعتبارات قرآنی به مدارس شاهد 10 استان همچون؛ لرستان، اصفهان، کرمان ، آذربایجان غربی و... ابلاغ شد که از ماه آینده این آموزش‌ها آغاز می‌شود و مازندران جزو استانهای ابلاغی این آموزش‌های قرآنی نیست.
وی با اشاره به تاثیرات درونی برنامه‌های فرهنگی و ترویجی د رمدارس شاهد، افزود: اداره کل شاهد به دنبال ارتقای سطح کیفیت فعالیت‌های ترویجی و نشر فرهنگ ایثار  شهادت و مقاومت است که در قالب جشنواره یادواره‌ها در این مدارس برگزار می‌شود.
captcha