بعد از 12 سال، کشتی حامل کود شیمیایی در بندر چابهار پهلو گرفت
کد خبر: 3663284
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

بعد از 12 سال، کشتی حامل کود شیمیایی در بندر چابهار پهلو گرفت

گروه اقتصادی: معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی حامل کود شیمیایی تریپل سوپر فسفات روز گذشته، 22 آبان‌ماه در اسکله شماره 5 بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، حسن ابراهیمی، معاون دریایی و بندری این اداره کل گفت: کشتی حامل کود شیمیایی تریپل سوپر فسفات روز گذشته، 22 آبان‌ماه در اسکله شماره 5 بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.
وی با بیان اینکه این کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است، افزود: این کشتی حامل کود شیمیایی تریپل سوپر فسفات به وزن 36 هزار و 750 تن و به تعداد 735 هزار کیسه 50 کیلویی است که از بندر فنگ چنگ چین وارد شده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: این کود شیمیایی بصورت کیسه‌ای و بعد از دوازده سال وارد چابهار شده است؛ آخرین کشتی از این نوع محموله  بیست و سوم شهریور ماه 1384 در این بندر پهلو گرفته بود.
ابراهیمی اظهار کرد: با تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های انجام شده، توسعه ترانزیت بندر چابهار رقم خورده و ان‌شاء الله در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات چشمگیر در حوزه‌های ترانزیتی و ترانشیپی از مسیر بندر چابهار خواهیم بود.
captcha