برگزاری مراسم معنوی «زیارت از بعید پیامبر(ص)» در مصلای الغدیر
کد خبر: 3663303
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

برگزاری مراسم معنوی «زیارت از بعید پیامبر(ص)» در مصلای الغدیر

گروه اجتماعی: مراسم معنوی «زیارت از بعید پیامبر(ص)» هم‌زمان با 28 صفر در شهرهای مختلف لرستان قرائت می‎شود که در خرم‌آباد این مراسم در مصلای الغدیر این شهر برگزار می‏‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هم‌زمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) مراسم معنوی «زیارت از بعید پیامبر(ص)» در شهرهای مختلف لرستان قرائت می‎شود که در خرم‌آباد این مراسم در مصلای الغدیر این شهر برگزار می‏‌شود.
همچنین در سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با حضور آحاد مردم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در این رابطه گفت: بیش از 320 نفر مبلّغ و مبلّغه به‌مناسبت دهه آخر ماه صفر به مناطق مختلف استان لرستان اعزام شده و به تبلیغ احکام نورانی اسلام پرداختند.
وی یا بیان این‌که پایان مأموریت همه مبلغان اعزامی یک روز بعد از شهادت امام رضا(ع) است، افزود: این مبلّغان بومی و اعزامی دفتر تبلیغات و اوقاف و امور خیریه هستند.
غلامی ادامه داد: مبلغان در بین شهر و روستاهای پُرجمعیت استان مستقر هستند و به تبیین احکام نورانی اسلام، بیان فضائل و مناقب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرائت نماز و ترویج فرهنگ دین‌باوری و دین‌محوری می‌پردازند و همچنین گفتمان‌های دینی و مذهبی در این مدت در مدارس استان لرستان برگزار می‌شود.
یادآور می‏‌شود، در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد طی دهه آخر صفر مرامی عزاداری  در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و دفتر امام‌جمعه بروجرد برگزار شده است.
captcha