مشارکت 1700 نفر در طرح ملی حفظ قرآن در استان اصفهان
کد خبر: 3663418
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

مشارکت 1700 نفر در طرح ملی حفظ قرآن در استان اصفهان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تاکنون حدود 5 هزار نفر در طرح حفظ مجازی قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که البته فعالان حاضر در این طرح حدود 1700 نفر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، صبح امروز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه در نشست خبری دهه وقف، با اشاره به حادثه دلخراش زلزله اخیر در برخی مناطق کشور، اظهار کرد: تاکنون برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه، حدود 400 تخته پتو و یک تریلر آب معدنی از محل خیرات و مبرات به مناطق غرب کشور ارسال شده است. 
وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، افزود: تاکنون بانوان در امر وقف پیشگام بوده‌اند، زیرا 50 درصد از واقفان بانوان هستند.
وی گفت: به مناسبت اربعین حسینی در مرز چذابه، این اداره کل موکبی با حضور 50 نفر پرسنل برپا کرد و روزانه برای 7 هزار نفر، نهار وشام طبخ می‌کرد. امسال 9 موکب نیز در بین مسیر کربلا تا نجف برپاکردیم و در 10 نقطه از این مسیر،  لباسشویی مجهز اتوماتیک برای رفاه حال زائرین قرار دادیم. هزینه این موقوفات از محل موقوفات روضه خوانی، تعزیه و شبیه خوانی مناسب با نیات واقفان تامین شد. 
صادقی در ادامه به برگزاری دوره‌های حفظ مجازی قرآن گفت: تاکنون حدود 5 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که البته فعالین حاضر در این طرح حدود 1700 نفر هستند.کلاس‌های این طرح نیز اکنون با مشارکت 750 مربی قرآن در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، برنامه‌های متعددی اجرا کرده‌ایم که نمونه آن طرح آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، اجرای نیات واقفین با موضوع مساجد، جشن ولایت علوی، ایجاد مشاوره در امور وقف، اجرای طرح قدم‌های آسمانی، اعزام تعدادی از افرادی که تاکنون به کربلا مشرف نشده‌اند، است.
وی با بیان اینکه هتل، درمانگاه و بازارچه با 140 باب مغازه آستان امامزاده آقاعلی عباس(ع) تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت: تا نیمه سال 97 نیز، هتل و هایپر امامزاده سید محمد خمینی شهر به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل اوقاف اصفهان بیان کرد: برخی کاروانسراهای استان نظیر کاروانسرای ابوزیدآباد در شهرستان آران و بیدگل، زفرقند اردستان، کاروانسرای عباسی شهر کوهپایه و کاروانسرای شهر انارک و ورزنه به بخش خصوصی واگذار شده‌اند. 
صادقی با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون 650 سند برای موقوفات اخذ کرده‌ایم، گفت: انتظار داریم بتوانیم تا پایان سال 96، حدود 60 درصد اسناد موقوفه‌ای دریافت کنیم. 
وی بیان کرد: استان اصفهان  36 هزار رقبه‌ دارد که 10  هزار مورد آن سند دار شده و مابقی فاقد سند هستند.
وی در ادامه به ثبت برخی موقوفات جدید اشاره کرد و  گفت: باغ فدک، تاکسیرانی و اداره کل زندان‌های استان اصفهان و زمین‌های زراعی خیابان بعثت اصفهان با مساحت حدود 800 هکتار و 700 هکتار از شهر اصفهانک، جز موقوفات هستند و تا یک ماه آینده نیز سنددار می‌شوند. در شش ماه ابتدایی سال جاری دو هزار و 300 هکتار سند  مالکیت موقوفه اخذ کرده‌ایم.
captcha