اکران کمپین همه واقف باشیم در 400 سازه سطح شهر تهران
کد خبر: 3663437
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
علیزاده:

اکران کمپین همه واقف باشیم در 400 سازه سطح شهر تهران

گروه جامعه: رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران، با اشاره به راه‌اندازی کمپین «همه واقف باشیم» در بیش از 400 سازه شهر تهران گفت: در هفته وقف از ظرفیت هنر برای آشنایی مردم وقف آموزش، پژوهش و ورزش استفاده شده است و امیدواریم سازمان اوقاف با تعامل استان‌های دیگر کشور محتوای تولید شده را مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با آغاز دهه وقف و به منظور اعلام اهم برنامه‌های این دهه و دستاورد‌های این سازمان در یک سال گذشته، نشست خبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و جمعی از در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

عیسی‌ علیزاده در این نشست و همزمان با رونمایی از آثار برگزیده کمپین واقف باشیم با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران فرهنگ‌سازی در حوزه حقوق شهروندی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم است، اظهار کرد: سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران در مناسبت‌های خاص از فضاهای شهری برای فرهنگ‌سازی در مورد موضوعات مختلف استفاده می‌‌کند.

وی افزود: کمپین واقف باشیم پس از مسابقات قرآنی و دهه کرامت سومین برنامه مشترک سازمان زیباسازی و اوقاف است و این کمپین با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه وقف نقش مهمی را ایفا می‌کند. بر این اساس یک شورای تخصصی در این حوزه تشکیل و موضوعات مرتبط با شهروندان برای معرفی در حوزه وقف استخراج شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری این کمپین پرداختن به تمام زوایای وقف نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه در تقویم کشور هفته‌ای به نام وقف ‌نامگذاری شده است، پیام‌هایی مرتبط با حوزه شهروندان با برگزاری کارگاه 3 روزه‌ای با هنرمندان در شیراز برگزار و پیام‌های کاربردی انتخاب شد.

علیزاده تصریح کرد: پیام‌های مربوط به حوزه وقف به زبان هنر و گرافیک با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با فرهنگ وقف در هفته وقف بر روی ۴۰۰ سازه سطح شهر اکران می‌شود. در هفته وقف از ظرفیت هنر برای آشنایی مردم در حوزه‌های وقف آموزش، پژوهش و ورزش استفاده شده است و امیدواریم سازمان اوقاف با تعامل استان‌های دیگر کشور محتوای تولید شده را مورد استفاده قرار دهد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام شرفخانی دبیر دهه وقف نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: روز پنج شنبه ۲۵ آبان شروع دهه وقف است. این روز به عنوان روز وقف در تقویم درج شده و عنوان آن را «وقف، رسانه و بسیج مردمی» قرار دادیم.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/8/23/697327_847.jpg

وی ادامه داد: دیدار با مراجع تقلید در قم از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود. نشست‌های صنفی، همایش یاوران وقف با نگاه تجلیل وافقین خیراندیش نیز انجام خواهد شد.

دبیر دهه وقف خاطر نشان کرد: برنامه‌های ملی این ایام به صورت سازمانی از فردا با تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت. بازدید نماینده ولی فقیه از باشگاه خبرنگاران جوان و برخی دیگر از رسانه‌ها نیز در نظر گرفته شده است. نشست خانواده، وقف و علم و فناوری از جمله دیگر فعالیت‌های این ایام خواهد بود.
captcha