تاکید استاندار ایلام بر احصاء هر چه سریع‌تر خسارت‌های احتمالی زلزله
کد خبر: 3663484
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد

تاکید استاندار ایلام بر احصاء هر چه سریع‌تر خسارت‌های احتمالی زلزله

گروه اجتماعی: استاندار ایلام بر احصاء هر چه سریع‌تر خسارت‌های احتمالی زلزله تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز در نشست شورای هماهنگی بحران استان با تسلیت به مردم زلزله‌زده‌ی کرمانشاه و شهرستان «سرپل‌ذهاب» اظهار کرد: باید مدیران هر چه سریع‌تر خسارت‌های احتمالی زیرساخت‌های حوزه مدیریتی خود را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه هرچند زلزله‌ی ایلام تحت الشعاع کرمانشاه قرار گرفت، تاکید کرد: باید تا فردا خسارت‌ها به ستاد بحران ارسال شود.
استاندار ایلام با اشاره به تاکید معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر کمک به مردم زلزله‌زده، تصریح کرد: تاکنون 5 دستگاه تانکر آب، 1 دستگاه لودر و کمرشکن، 40 نفر نیروی انسانی، 24 دستگاه ماشین سبک و مقدار قابل توجهی آب معدنی به منطقه ارسال شده است.
سلیمانی پارک بلوط را یکی از اقدامات خوب برای چنین حوادثی دانست و گفت: باید به فکر سامان دادن به منطقه ارغوان برای موارد مشابه هم باشیم.
وی از ادارات و سازمان‌ها خواست در چنین رخدادهایی وظیفه سازمانی خود را فراموش نکنند.
«احمد کرمی، مدیر کل بحران استانداری ایلام نیز در این حادثه با مدیریت خبر و رسانه به خوبی به  مدیریت بحران کمک کرد.  
وی با بیان اینکه قطعی برق ایلام،در شب زلزله کمتر از یک ساعت طول کشید، تصریح کرد: دستگاه‌های انتظامی و نظامی به خوبی مردم را هدایت کردند و مدیریت بحران با ایجاد محل اسکان اضطراری برای کانون‌های جمعیتی مانند بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی موضوع را مدیریت کرد.
کرمی ضمن تقدیر از همراهی دانشگاه علوم پزشکی در درمان مراجعان، گفت: با اطلاع‌رسانی مدیریت بحران مردم در مکان‌های باز مانند چغاسبز که دارای برخی زیرساخت‌های اصطراری مانند سرویس بهداشتی است.
مدیر کل بحران استانداری ایلام تصریح کرد: روز بعد از حادثه هم مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تعطیل و راه‌های مواصلاتی هم باز شد.
وی گفت: خسارت‌های احتمالی زلزله‌ با مکانیزمی که وجود دارد احصاء و میزان آن به ستاد بحران کشور اعلام خواهد شد.
علی دل‌پیشه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم گفت: تاکنون 20 دستگاه آمبولانس و 60 نفر پرسنل به منطقه اعزام شده است و امروز 4 دستگاه دیگر و یک محموله‌ی دارویی به منطقه می‌روند.
وی با بیان اینکه برای پذیرش مصدومان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌ایم، تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز فوق تخصص‌های جراحی و عروق به منطقه اعزام خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مراجعه 941 نفر بعد از زلزله به مراکز درمانی ایلام، ایوان وسرابله مراجعه کرده‌اند که 933 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 8 نفر نیز فعلا بستری هستند.
دل‌پیشه تاکید کرد: با توجه به نبودن آب سالم و احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار ، آماده‌ی کمک به گندزدایی آب منطقه هستیم.
محمد سلیمانی‌مهری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام نیز از اعزام 2 بالگرد، 2 دستگاه آمبولانس، 25 تیم آواربرداری، سگ‌های زنده‌یاب خب داد و گفت: و از دو شب گذشته تاکنون نیز 6 محموله شامل 1100 تخته چادر، 900 تخته پتوو 3 هزار بسته آب معدنی به منطقه ارسال شده است.
وی از همکاری‌های مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان، شهرداران مهران و چرداول قدردانی کرد.
علیرضا شیروی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز گفت: 10 دقیقه بعد از زلزله صدا و سیمای مرکز ایلام وارد کار شد و شبکه‌ رادیویی و تلویزیونی به این موضوع اختصاص پیدا کرد و پیس از گزارش فرمانداران مبنی بر عدم خسارت جانی، آرامش نسبی بوجود آمد.
وی از تهیه 17 گفتگوی ویژه خبری، خبر داد و تصریح کرد: 6 ارتباط تصویری با شبکه خبر که حاوی گزارش زنده از محل اسکان مردم بود، پخش شد.
captcha