تشریح برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی/برپایی 10محفل انس با قرآن
کد خبر: 3663500
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

تشریح برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی/برپایی 10محفل انس با قرآن

گروه اجتماعی: سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن تشریح برنامه دهه وقف از برپایی 10 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نخبگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز 23 آبان، در نشست خبری ویژه دهه وقف با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه از اهدای بیش از 10هزار بطری آب یک و نیم لیتری خبر داد و گفت: از محل مشارکت مردمی و موقوفات مرتبط با اطعام، عزاداری و روضه سیدالشهداء(ع) خدمات خوبی به زائران اربعین اعطا شد. بیش از 22 نفر از خادمان به همراه دو نفر از کارکنان اوقاف استان در قالب کاروان اعزامی در موکب سیدالشهداء(ع) مسجد جامع براثای کاظمین استقرار یافتند.
وی تصریح کرد: در 13روز استقرار موکب سیدالشهداء(ع) در مسجد براثا روزانه 4هزار غدای گرم بین زائران توزیع شد. برای بیش از 5هزار نفر امکان اسکان شبانه وجود داشت که هر شب قریب به 2500 نفر از خدمات اسکان موکب استفاده می‌کردند. برای 3هزار نفر نیز هر روز میان وعده تهیه می‌شد. بیش از 80هزار بطری آب نیز بین زائران توزیع شد.
حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: خدمات اوقاف استان تنها برون مرزی نبود و موکب امام رضا(ع) و سیدالشهداء(ع) در مهاجران نیز در داخل کشور خدمات خود را در قالب توزیع 1200 وعده غذای گرم به مسافران ارائه می‌داد. توزیع غذای گرم بین مسافران 5روز قبل از اربعین آغاز شد و تا 4روز بعد از آن ادامه داشت.
وی در تشریح روز شمار دهه وقف گفت: دهه وقف از 25آبان آغاز و تا 4آذر ماه ادامه دارد، «وقف، رسانه و بسیج مردمی»، «وقف، سنت نبوی و سیره اهل بیت(ع)»، «وقف، ترویج فرهنگ قرآنی»، «وقف، بقاع متبرکه و زیارت»، «وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی»، «وقف، علم و فناوری»، «وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «وقف، علما و حوزه‌های علمیه»، «وقف، محیط زیست و سلامت»، «وقف، اجرای امینانه نیات واقفین» عناوین روزهای دهه وقف است.
سرپرست اداره‌کل اوقاف استان بیان کرد: در دهه وقف بیش از 150 برنامه شهرستانی و ستادی در استان برگزار می‌شود، برای ساخت فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خونساری اراک از محل اوراق وقفی مشارکتی یک میلیارد و 200 میلیون تومان جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد: برگزاری 10همایش یاوران وقف، 26نشست تخصصی وقف با حضور صاحبنظران و اساتید، تشکیل انجمن یاوران وقف با مشارکت گروه‌های 5نفره به منظور ایجاد وقف‌های جدید در حوزه ازدواج، سلامت، قرآن، ایتام، دانش آموزان و...، برپایی 31ایستگاه همه واقف باشیم به همراه خیمه‌های معرفت، غباروبی امامزادگان، غباروبی گلزارشهدا، برگزاری 30 برنامه شاخص ویژه شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نبی مکرم اسلام(ص)، برگزاری بیش از 50 برنامه شاخص ویژه شهادت امام رضا(ع) در 50 بقعه از جمله برنامه‌های اجرایی است.
حجت‌الاسلام سلطانی افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش وقف و رسانه، نشست تخصصی وقف و اقتصاد مقاومتی، همایش سبک زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده با محوریت وقف با حضور قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، دیدار مدیرکل با نماینده ولی فقیه استان، همایش سفیران هلال سرخ حسینی با همکاری هلال احمر، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای اداره‌کل اوقاف در امامزاده آمنه خاتون(س)، برگزاری 10محفل انس با قرآن، نشست تخصصی و هم اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه استان و مسابقه پیامکی اشاره کرد.
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان از ثبت 60 وقف جدید در استان خبر داد و گفت: 5هزار موقوفه اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی در استان ثبت شده است که بیش از 2هزار موقوفه انتفاعی است. 280 امامزاده در استان ثبت و تأیید شده است، آمار امامزادگان  بیش از این است اما برای ثبت و تأیید باید مراحل به دقت و حساسیت بالا دنبال شود.
captcha