نوای سوگواری 28 صفر از بقاع متبركه شیراز به گوش می‌رسد
کد خبر: 3663530
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

نوای سوگواری 28 صفر از بقاع متبركه شیراز به گوش می‌رسد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 23 آبان‌ماه گفت: همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آئین عزاداری و سوگواری در بیش از 10 بقعه متبرکه و مساجد شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور عموم عزاداران شهر شیراز در آستان مقدس حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) مصادف با شب شهادت در پنج‌شنبه، 25 آبان‌ماه جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی و با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

صفری گرائی با بیان اینکه در محل حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) مراسم عزاداری و روضه‌خوانی با سخنرانی حجت‌الاسلام منصور خادمی و مداحی حاج جعفر دهقان و رسول زارع است، گفت: در آستان مقدس حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) مراسم عزاداری در شب شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و در روز بیست و هشتم صفر المظفر با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالانواری و مداحی راسخ قدم برگزار می‌شود.

وی با تصریح اینکه در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی برپا می‌شود، گفت: این مراسم با مداحی و نوحه‌خوانی حیدری و رحمان ستایش است و حجت‌الاسلام تجرد سخنرانی خواهد كرد.

صفری گرائی ادامه داد: همچنین در محل بقعه متبرکه سیدنظام‌الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله این مراسم به مدت سه شب از 25 لغایت 27 با سخنرانی حجت‌الاسلام میر و مداحی سیدعباس انجوی، حاج خلیل نگهبان و حاج مجید قناد زاده برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم(ص) وحضرت امام حسن مجتبی(ع) در محل امامزاده سید محمد (ع) قصر دشت خبر داد و افزود: این مراسم در شب شهادت از ساعت 20 شب با حضور مداحان اهل بیت و حرکت هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود و در روز 26 آبان در محل این آستان مقدس این مراسم عزاداری و سوگواری از ساعت 9 برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: در آئینی در محل آستان مقدس امامزاده سید صادق(ع) مهدی آباد مراسم تعزیه‌خوانی در روز پنج‌شنبه، 25 آبان‌ماه در ساعت 14:30 برگزار می‌شود و در روز جمعه 26 آبان این مراسم عزاداری و سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد علی دستغیب و مداحی علی صفائی و سلیمی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: علاوه بر این‌ها مراسم عزاداری دهه آخر صفر المظفر در قالب سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در محل امامزاده سید شمس‌الدین (ع) میر آخر در روز پنج‌شنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر حسنی و مداحی حسن و حسین معلمی برگزار می‌شود.

captcha