جشنواره ستاره‌های صحنه به میزبانی سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3663563
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

جشنواره ستاره‌های صحنه به میزبانی سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: دبیر دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور گفت: جشنواره ستاره‌های صحنه به میزبانی شهر سرچشمه رفسنجان دوم تا سوم آذر‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، صمد قربان‌نژاد، دبیر دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور دیروز سه‌شنبه، 23 آبان گفت: دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور با همت شرکت صنایع ملی مس ایران برگزار می‌شود، استان کرمان در زمینه سرگرمی‌های نمایشی پیش‌رو است و بسترسازی همکاری مداوم هنرمندان استان‌های مختلف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با توجه به اینکه جشنواره ستاره‌های صحنه به میزبانی شهر سرچشمه رفسنجان به مدت دو روز از دوم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: 28 استان در دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور شرکت کرده‌اند و استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال را دارند، 236 هنرمند و گروه هنری در جشنواره شرکت کرده که حداقل سه سال سابقه مستمر هنری دارند.
قربان‌نژاد با اشاره به اینکه 20 هنرمند در نمایش کمدی انفرادی، 10 گروه در نمایش میان‌پرده کمدی، 10 گروه در نمایش کودک و 13 گروه در نمایش‌های مهیج به بخش پایانی جشنواره راه پیدا کردند، تصریح کرد: دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور شامل آیین افتتاح، برگزاری رقابت‌ها، انتخاب منتخبان و مراسم اختتامیه است که از برگزیدگان نیز تجلیل می‌شود.
دبیر دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور با بیان اینکه بخش‌های اصلی دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور شامل نمایش کمدی انفرادی، نمایش‌های میان‌پرده کمدی، نمایش کودک و نمایش‌های مهیج است، بیان کرد: هنرمندان شاخص‌تری در دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور نسبت به جشنواره نخست شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بعضی از هنرمندان مطرح نمایش صحنه‌ای که دستمزد 30 میلیون تومانی برای یک اجرا می‌گیرند به این جشنواره نیامده‌اند، افزود: بحث فرهنگ و هنر در استان کرمان مقوله بسیار فقیری است و تمام دستگاه‌ها دغدغه فرهنگی روی کاغذی دارند، اما در عمل چیز دیگری بوده و بودجه‌های دولتی برای فرهنگ و ارشاد بسیار ناچیز است.
دبیر دومین جشنواره ستاره‌های صحنه کشور تأکید کرد: از استاندار کرمان درخواست می‌شود، همان‌طور که از معین‌های اقتصادی تقاضا می‌کنند در حوزه اقتصادی تلاش کنند از آن‌ها بخواهند برای فرهنگ و هنر هم تلاش داشته باشند، برنامه‌های جشنواره ستاره‌های صحنه کشور را به‌طور زنده از شبکه رسانه‌ای جشنواره پوشش می‌دهیم، این برنامه‌ها در سایت رسمی جشنواره قابل دانلود است و سخنرانی آموزشی توسط داوران شاخص جشنواره انجام می‌شود.
منبع: روابط عمومی جشنواره ستاره‌های صحنه کشور
captcha