کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان برنامه‌ریزی کند
کد خبر: 3663708
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
امام جمعه قم:

کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان برنامه‌ریزی کند

گروه اجتماعی: امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: کمیته امداد امام خمینی کشور به‌ویژه استان قم باید برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده برنامه‌ریزی لازم را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی 24 آبان در دیدار اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در سالن محراب حرم مطهر، با اشاره به وقوع حادثه دردناک زلزله که سبب جان باختن بسیاری از هم‌وطنان شد، اظهار کرد: برای بازماندگان صبر و برای اموات اجر و مغفرت الهی را خواستاریم؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به ویژه استان قم باید برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده برنامه‌ریزی لازم را دنبال کند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: اینکه فردی همه دارایی خود را در یک حادثه از دست می‌دهد و به سمت مردم دست نیاز خود را دراز می‌کند موضوع مهمی است به همین علت مردم باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.
وی با بیان اینکه قم ظرفیت ویژه‌ای برای کمک به محرومان، نیازمندان و ایتام دارد، تصریح کرد: قم از ابتدا پناهگاهی برای شیعیانی بوده است که از دست رژیم‌های مختلف متواری می‌شدند، بیش از ۴۰۰ امامزاده از نسل اهل بیت(ع) در قم دفن هستند که آستان‌های آنها در ساخت و سازهای شهری مشخص نیستند.
سعیدی با اشاره به اینکه در کانون‌ها و شهرهای مذهبی رغبت بیشتری برای کمک‌رسانی به نیازمندان وجود دارد، عنوان کرد: شئون اسلامی باید در قم رعایت شود و همگان باید بدانند که کمک گسترده قمی‌ها به نیازمندان را مدیون معنویت این شهر هستیم و باید دین خود را نسبت به این معنویت ادا کنیم.
وی یادآوری کرد: کمیته امداد امام خمینی باید گام‌های اساسی و ابتکارات جدیدی را برای کمک‌رسانی به نیازمندان دنبال کند تا بتواند جمعیت نیازمندان جامعه را کاهش دهد؛ ‌مردم باید مشاهده کنند که کمیته امداد در عرصه‌های مختلف کمک‌رسانی، آبروی نظام است.
captcha