دیدار جمعی از بسیجیان لرستان با مقام معظم رهبری
کد خبر: 3663740
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
در هفته بسیج انجام می‎گیرد؛

دیدار جمعی از بسیجیان لرستان با مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان از دیدار جمعی ‎از از اقشار بسیجی استان لرستان با مقام معظم رهبری، طی هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌حسین پازدار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان، چهارشنبه، 24 آبان‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان در تشریح برنامه‌های بسیج استان در این هفته، گفت: دیدار تعدادی از اقشار بسیجی استان با مقام معظم رهبری، مهم‌ترین برنامه ما در این هفته است.
وی ادامه داد: اجتماع بزرگ اقشار مختلف بسیج تحت عنوان «شکوه مقاومت»، نمایش انسجام و اتحاد بسیج، همایش «طلایه‌داران سازندگی» به‌منظور تجلیل از بسیج سازندگی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، نشست هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه، گردهمایی بسیجیان دانشجو، همایش «جهادگران علم و فناوری»، دیدار بسیجیان با نماینده ولی‌فقیه در استان و عطر افشانی قبور مطهر شهدا ازجمله برنامه‌های سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در هفته بسیج است.
پازدار با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی درمانی بسیج به مناطق محروم، عنوان کرد: ارائه مشاوره تخصصی توسط اعزای بسیج حقوقدانان به مردم در مساجد سطح استان و برگزاری همایش «تبیین گفتمان مقاومت و بسیج» در مرکز استان و تجلیل از سازندگان بسیج سازندگی توسط بسیج دانشجویی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به آغاز طرح گشت محله‌محور بسیج باعنوان «حماسه خدمت و امنیت»، اظهارکرد: این طرح طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت کشور، دادستانی کل کشور، فرماندهی انتظامی و مسئولان بسیج بسته شده، رو چهارم آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح 40 هزار پایگاه مقاومت در قالب 40 هزار تیم 10 نفره حضور خواهند داشت، که فعالیت این گروه‌ها عمدتاً در شب بوده و در صورت مواجهه با مورد مشکوک دارای یک تیم پشتیبانی در قرارگاه مقاومت خود هستند و به‌نوعی در کنار نیروی انتظامی قرار می‌گیرند.
اسکان و پذیرایی بیش‌از 70 هزار زائر اربعین در موکب‎های سپاه ابوالفضل
پازدار با اشاره به برنامه‌های سپاه لرستان در ایام اربعین، اظهارکرد: سپاه لرستان سه سال پی در پی در بحث میزبانی از زائران اربعین حسینی ورود پیدا کرده که در این مسیر دو موکب سپاه در نجف و کربلا برپا شد که در فعالیت 12 روزه به بیش‌از 70 هزار نفر اسکان و پذیرایی داده شد و در موکب مرز مهران نیز از 200 هزار نفر میزبانی کردیم که در این موکب به‌صورت روزانه 10 هزار پرس صبحانه، 10 هزار پرس ناهار و 10 هزار پرس شام، تهیه و اهداء شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اعزام 30 هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور طی سال گذشته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: در این راستا نمایش رزمی فرهنگی دفاع مقدس با استقبال روزانه 4 هزار نفر برگزار شد.
وی با اشاره به اعزام 200 هزار نفر به اردوهای جهادی یک، سه، هفت و 10 روزه، در استان، اظهار کرد: در بسیج فرهنگیان استان 550 حلقه تربیتی و همایش حجاب و عفاف برگزار شد.
پازدار در پایان عنوان کرد: در روز جمعه، مصادف با 28 صفر اجتماع بزرگی ساعت 30/10 صبح در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار و همچنین در سالروز عملیات کربلای 4 نیز اجتماع پیشکسوتان بسیج در منطقه جنوب برگزار می‌شود.
captcha