تشییع پیکر شهید ترک‌دهنو همزمان با 28 صفر در ملایر
کد خبر: 3663861
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

تشییع پیکر شهید ترک‌دهنو همزمان با 28 صفر در ملایر

گروه فرهنگی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از تشییع پیکر مطهر شهید غلامحسین ترک‌دهنو همزمان با 28 صفر در شهر ملایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان محمدابراهیم مرادی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر در ملایر با اشاره به شناسایی پیکر مطهر شهید غلامحسین ترک‌دهنو بعد از 32 سال اظهار کرد: شهید ترک دهنو متولد سال 1327 هجری شمسی در ملایر است.
وی با اشاره به اینکه این شهید گرانقدر در عملیات‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است گفت: ایشان در سال 1364 در  منطقه عملیاتی فاو و در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر با اشاره به اینکه پیکر مطهر این شهید توسط کمیته جستجوی مفقودین شناسایی شده است افزود: با آزمایش‌ خون صورت گرفته از فرزندان ایشان و پس از مطابقت با نمونه خون شهید و آزمایش DNA، موفق به شناسایی این شهید شدیم.
وی با بیان اینکه پیکر پاک این شهید اخیرا از منطقه فاو(ام القصر) به عقب منتقل شده است ابراز کرد: روز گذشته فرماندار ویژه شهرستان ملایر، امام جمعه ملایر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر و نمایندگان دیگر دستگاه‌ها با حضور در منزل بسیجی شهید غلامحسین  ترک‌دهنو خبر بازگشت پیکر شهید را به خانواده ایشان اعلام کردند.
مرادی اضافه کرد: مراسم وداع با پیکر مطهرشهید ترک دهنو شب جمعه مصادف با 28 صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) همزمان با نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر برگزار می‌شود.
وی گفت: با هماهنگی‌ صورت گرفته مراسم تشییع شهید روز جمعه از ساعت 9:30 صبح از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امام(ره) شهر ملایر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم تشییع و از آنجا برای خاکسپاری به بهشت هاجر شهر ملایر منتقل می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر ادامه داد: همچنین مراسم یاد بود شهید نیز با حضور خانواده معظم شهید، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم از ساعت 14:30 تا 16 روز جمعه در مسجد جامع شهر ملایر برگزار خواهد شد گفتنی است از این شهید بزرگوار هفت فرزند به یادگار مانده است.
منبع: فارس
captcha