قرآن مبنای کتاب را دور شدن از جهل می‌داند/ زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس خوزستان نواخته شد
کد خبر: 3663885
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

قرآن مبنای کتاب را دور شدن از جهل می‌داند/ زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس خوزستان نواخته شد

گروه فرهنگی: به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی صبح امروز مراسم نمادین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه قدس شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی امروز چهارشنبه 24 آبان، مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه قدس شهرستان اهواز با حضور منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانههای عمومی خوزستان، نورعلی رئیسی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز، علیرضا یوسفی رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش خوزستان، مدیران و معاونان نواحی مختلف آموزش و پرورش اهواز، فرهنگیان و دانش آموزان متوسطه قدس برگزار شد.

در این برنامه رئیسی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: ملتی که اهل کتاب باشد به سعادت و پیشرفت دست پیدا می‌کند و ملتی که از کتاب فاصله بگیرد دچار آسیب‌ خواهد شد و مانع سعادت انسان می‌شود.


مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز گفت: اگر می‌خواهید بهترین انسان باشید باید کتاب بخوانید؛ چرا که کتاب بهترین دوست، شنونده دانا و آگاه دهنده انسان‌های جامعه است و نسخه شفابخش جهل و نادانی، کتاب و مطالعه است.

منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی را تبریک گرفت و عنوان کرد: خوزستان در ادوار مختلف در حوزه مطالعه و دانش اندوزی سرآمد بود و از علما و دانشمندان برجسته‎ای بهره برده است.


وی با اشاره به مقوله فرهنگ‌سازی کتابخوانی در اقشار گوناگون عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در فرهنگ‌سازی مطالعه، اجرای برنامه‌های فرهنگی در بین دانش آموزان، کودکان و نوجوانان است و دلیل نام گذاری شعار امسال «آینده روشن با خانواده کتاب خوان» نیز اثر گذاری بر حوزه کودکان  و نوجوانان است.



کوهی‌رستمی با بیان اینکه مسأله اصلی در حوزه کتاب براساس آموزه‌های قرآن کریم گفت: قرآن می‌فرماید: آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟ این مسأله به عنوان یک مبنای ایدئولوژیکی برای آگاه شدن و دور شدن از جهل است و یکی از راه‌های برون رفت از جهل همین توسل به کتاب است و برای همین است که اسلام، قرآن کریم را به مردم ابلاغ کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از دانش آموزانی که عضو کتابخانه‌های عمومی هستند خواست مبلغان کتاب و کتابخوانی برای دوستان و خانواده‌هایشان باشند و به پاس این اقدام نیک به این دانش‌آموزان یک کتاب هدیه داده شد.

وی ادامه داد: 24 آبان روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی است و خوزستانی‌ها می‌توانند با حضور در کتابخانه‌های عمومی از خدمات یک ساله کتابخانه‌های عمومی رایگان بهرمند شوند و دانش آموزانی که امروز در کتابخانه‌های عمومی عضو می‌شوند و یا خانواده‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی معرفی می‌کنند کتاب هدیه می‌گیرند.

گفتنی است؛ مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با این مراسم در سراسر مدارس استان با همکاری کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش برگزار شد.

iqnakhouzestan@

captcha