تجلیل از برگزیدگان کتابخانه‌های و کتابداران در 16 گروه
کد خبر: 3663901
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

تجلیل از برگزیدگان کتابخانه‌های و کتابداران در 16 گروه

گروه ادب: معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تجلیل از برگزیدگان در 16 گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،محمد اللهیاری معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اجرای 9 هزار برنامه فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های سراسر کشور اظهار کرد: سومین سالی است که فرایند انتخاب کتابداران و کتابخانه‌های برتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملاک‌های انتخاب‌ برگزیدگان توسط مدیران، کارشناسان و کتابداران مورد ارزیابی قرار گرفته است افزود: این انتخاب در سه مرحله مجزا اجرای شد. طراحی سامانه‌ای به منظور اجرای انتخاب طی دو ماه انجام شد که به همین منظور کتابداران می‌توانند به صورت روزانه فعالیت خود را در آن بارگذاری کنند. در این دو ماه بارگذاری و ارسال مستندات به همراه راهنمای تصویری در دسترسی این افراد قرار گرفت.

اللهیاری درباره ملاک‌های انتخاب برگزیدگان گفت: این ملاک‌ها در مشورت با کتابداران و همکاران نهاد تعیین شد که از آن جمله می‌توان به سهم خلاقیت‌ کتابدار در کارکرد کتابخانه‌ای و توجه بیشتر به فعالیت فرهنگی و ترویجی و رضایتمندی از خدمات اشاره کرد. در همین راستا دو معاونت اطلاعات و سنوات خدمت کتابداران را اخذ کردند.

وی با بیان اینکه داوری اولیه در هشت گروه با سه هزار 500 نفر ساعت انجام شد ادامه داد: بررسی تعداد پرونده‌ها و ارائه آنها به نهاد کتابخانه‌های به نسبت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است که اعتماد کتابداران را نیز نشان می‌دهد این برگزیدگان در 16 گروه تجلیل می‌شوند.

captcha