مرکز رسانه‌های دیجیتال قابلیت تبدیل به سازمان را دارد/ اطلاع‌رسانی ضعیف را می‌پذیرم
کد خبر: 3663965
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
موسویان:

مرکز رسانه‌های دیجیتال قابلیت تبدیل به سازمان را دارد/ اطلاع‌رسانی ضعیف را می‌پذیرم

گروه فناوری اطلاعات: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آئین اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در ماه ربیع‌الاول خواهد بود، گفت: اطلاع‌رسانی ضعیف این دوره از نمایشگاه را می‌پذیرم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال، عصر امروز با تأخیر یک ساعته در سالن تشریفات شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد که دلیل تأخیر، همراهی موسویان با میهمانان ویژه نمایشگاه بود.

موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع ارائه شامد به فیس بوک گفت: روز گذشته در یک مصاحبه‌ای با شبکه دوم سیما اعلام شد که شامد به عنوان زیرساخت فنی امکان این را دارد که هر یک از مطالب را در همه جای دنیا نشان‌دار کند و برای فهم موضوع اسم یکی از شبکه‌های اجتماعی فیلترشده را مثال زدم و برخی از رسانه‌ها از این موضوع سوء برداشت کردند که قرار است کد شامد به فیس‌بوک اختصاص یابد، اما از همین تریبون این موضوع را رد می‌کنم و ما به هیچ عنوان به زیرساختی که در ایران فیلترشده باشد، شامد ارائه نمی‌کنیم و درباره سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تابع قوانین داخل کشور هستیم.

وی افزود: نمایشگاه به لحاظ وسعت، سه برابر دوره‌های گذشته است و 441 شرکت و مؤسسه در دوره یازدهم با ما همکاری دارند. همچنین 120 استارت آپ در این دوره حضور دارند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در این دوره سعی کردیم که آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به نمایش بگذاریم. همچنین استارت‌آپ‌هایی که در این دوره حضور دارند، از جمله شرکت‌هایی بودند که در کوتاه‌ترین دوره و با کمترین سرمایه نزدیک به 400 مشتری دارند؛ همه اینها نشان می‌دهد که عرصه دیجیتال آمادگی برای کسب و کارهای جدید دارد و سعی می‌کنیم تا توجه مسئولان را به این سمت جلب کنیم تا برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: ایجاد میز صادرات یکی از کارهای ویژه‌ای بوده که در این دوره از نمایشگاه شاهد هستیم. همچنین با شرکت‌های خصوصی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و برای تحقق این امر تبدیل به قرارداد شده است.

موسویان اظهار کرد: 130 هزار اپ و 70 هزار سایت کد شامد دریافت کرده‌اند و مورد اعتبارسنجی از سوی مردم قرار می‌گیرند.

وی ضمن ناراضی بودن از باکس‌های اطلاعاتی نمایشگاه یازدهم رسانه‌های دیجیتال گفت: انتظاراتم فراتر از این وضعیت بود؛ چراکه طی قراردادی، قرار بود آموزش‌های لازم انجام شود اما به دلیل مشکلات مالی از نیروهای مرکز استفاده کردیم. قبول دارم در این زمینه کار حرفه‌ای انجام نشده است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتاب نمایشگاه را درحال تدوین هستیم تا همه موارد در آن نوشته شود. همچنین سعی داریم دوره آتی نمایشگاه را حرفه‌ای‌تر از دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

وی بیان کرد: مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه پیش از برگزاری نمایشگاه‌ها در همه کارگاه‌ها ثبت نام انجام شود اما به دلیل مشکلاتی که داشتیم این مهم محقق نشد.

موسویان اظهار کرد: نمایشگاه زمانی ارزش دارد که تجاری باشد و معیار برای ارزشمند بودن آن، شلوغ بودن نمایشگاه نیست. خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه سه تفاهم‌نامه امضا شد و چندین پیش‌نویس آماده شده که پس از نمایشگاه محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: آخرین روز نمایشگاه برابر با روز جمعه و مصادف با 28 صفر است به همین دلیل آئین اختتامیه نمایشگاه در آن روز برگزار نمی‌شود و زمان آن به ماه ربیع‌الاول موکول شده است. همچنین زمان نمایشگاه در آخرین روز یعنی جمعه از ساعت 13 خواهد بود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه یازدهم با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد و ما با کمک هم می‌توانیم به استانداردهای نمایشگاه نزدیک شویم.

وی با اشاره به این موضوع که مرکز رسانه‌های دیجیتال قابلیت تبدیل به سازمان را دارد، گفت: تعداد معاونت‌های وزارت ارشاد به سقف رسیده و امکان تبدیل مرکز به معاونت نیست اما این قابلیت را دارد که تبدیل به سازمان شود.

captcha