سربازی جبهه قرآن و بی‌اعتنایی به مادیات؛ از فضائل مرحوم «فاطمیان»
کد خبر: 3664221
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
خادم القرآن عباس سلیمی تأکید کرد:

سربازی جبهه قرآن و بی‌اعتنایی به مادیات؛ از فضائل مرحوم «فاطمیان»

گروه فعالیت‌های قرآنی: در پی درگذشت سیدمهدی فاطمیان، استاد پیشکسوت قرآنی، خادم القرآن عباس سلیمی با انتشار پیامی این ضایعه را تسلیت گفت و تأکید کرد که سید مهدی عزیز از جمله پیروان عاشق پیامبر اکرم(ص) و از شاگردان مکتب قرآن بود که با اعتقادی راسخ، تمامی عمر و جوانی و هستی و زندگی خویش را در این مسیر مقدس وقف و بذل نمود.

سید مهدی فاطمیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پی درگذشت حافظ کل قرآن و پیشکسوت قرآنی سیدمهدی فاطمیان روزگذشته، 25 آبان ماه، خادم القرآن عباس سلیمی پیام تسلیتی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام علیک یا رسول الله!
سلام و درود خدا بر تو ای قافله سالار انبیاء، ای اولین قاری و حافظ ممتاز و مفسّر عامل قرآن!
ای پیامبر رحمت! در شب جانگداز وجود نازنینت  و در ایام شهادت جانسوز سبط اکبر و فرزند مظلومت، امام مجتبی علیه السلام، سلاله‌ای از دودمان پاک تو نیز با سینه‌ای مملو از آیات نورانی قرآن، دعوت حق را لبیک گفت و امروز که در سوگ شما، سراسر ملک وجود غرق در اندوه و ماتم است و تمامی جهان سیه پوشیده و هر مسلمانی جام غم نوشیده، همزمان با سالروز رحلت پیامبر و مقتدای خویش عازم سرای آخرت می‌گردد.
ای گوهر بی‌همتای خلقت يا رسول الله! شما بیشتر و بهتر از همگان آگاه هستید که این فرزند پاک و آزاده‌ات، نه تنها قاری و حافظ و مفسّر قرآن که مؤمن و عامل به قرآن کریم بود و نور قرآن در تمامی حرکات و سکنات و اقوال و افعال او، متجلّی!
او نه تنها آبرودار قرآن بود که آبروساز نیز بود.
ای مهربانترین انسان زمین و زمان، ای رحمةٌ للعالمين! تو از ملکوت آسمان به زمین فراخوانده شدی تا در سایه سار تعالیم آسمانی قرآن کریم، بشریت را به شاهراه کرامت و سعادت رهنمون گردی و سید مهدی عزیز از جمله پیروان عاشق تو و شاگردان مکتب قرآن تو بود که با اعتقادی راسخ، تمامی عمر و جوانی و هستی و زندگی خویش را در این مسیر مقدس وقف و بذل نمود.
ای گل سرسبد آفرینش، یا محمد! تو خود فرمودی: (علیکم بالقرآن! فاتّخذوه إماماً و قائداً)... و سید مهدی عزیز، قرآن‌باوری ولایتمدار بود که فرمان مطاع نبوی را به گوش جان شنید و حقیقتاً به عنوان یک سرباز مطیع جبهه قرآن، این منشور آسمانی را رهبر فکری و عقیدتی و فرمانده صحنه عملیات زندگی خویش قرار داد.
س
اخلاق و رفتار و گفتار، منش و روش و سیره، تواضع و فروتنی و وارستگی، مردم داری و پایبندی عمیق به لقمه حلال، خلوص مثال زدنی و پرهیز از شهرت‌طلبی و ریاست طلبی، تقوای علمی و عملی محسوس، بی اعتنائی به مادیات و زرق و برق دنیا، آزادگی و عدم کرنش در برابر مدعیان و وابستگان به دنیا، ایمان راسخ به آخرت، ارادت عمیق به آن پیامبر عظيم الشَأن و اهل بیت مکرّم شما و بالاتر از همه ترس از خدای ناظر حاضر و سایر سجایای اخلاقی و صفات پسندیده‌ای که از امثال این نگارنده بر نمی‌آید، همه و همه از آثار و برکات تربیت قرآنی آن عنصر با ایمان و مرد ستوده قرآنی بود.
ای رسول مهربانيها يا محمد!
اکنون که این فرزند گرامی شما(سید مهدی فاطمیان) که حتی نام و فامیل او نیز برگرفته از اسامی ذوات مقدسه خاندان توست، دقایقی دیگر بر فراز دستان مردم باایمان و قرآنیان سرافراز، تشییع و میهمان محضر پر کرامت آن پیامبر والا مقام خواهد بود از عمق روح و جان و قلب خویش به ساحت مقدست درود می‌فرستیم و به پیروی از مکتب تو، خاندان تو و قرآن تو مباهات نموده و به موازات ابراز تاسف عمیق از فقدان یک معلم پاک نهاد و اسطوره قرآنی، آرزو می‌کنیم تا سید مهدی عزیز و محترم ما، حال که پس از سال‌ها رنج و بیماری به جوار رحمت حق پر گشوده در سایه سار آسمان بی‌منتهای رحمت و مهربانی سرور و پیامبر خویش و در پناه لطف و غفران واسعه خداوند مهربان خود جای گیرد؛ چرا که کارنامه پاک و درخشان او در زندگی، وی را در شمار مصادیق این آیه شریفه جای داده است: (تلک الدار الآخرة نجعلها للذين لا يريدون علوا فی الأرض ولا فسادا).
این شاگرد گنهکار قرآنی همانگونه که در این جهان خاکی همواره با رعایت ادب و خاکساری، دست‌بوس آن سید عزیز والامقام و الگوی با اخلاص قرآنی بوده‌ام، اکنون نیز ضمن ابراز اندوه شدید از فقدان آن مرد بزرگ خدا، رحلت وی را به حضور مقام معظم رهبری، جامعه سرافراز قرآنی و بویژه به خاندان بزرگ و پر افتخار فاطمیان تسلیت و تعزیت عرض نموده و دوام سربلندی جامعه قرآنی و همچنین سلامتی و عزت بازماندگان این بیت شریف را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.
بیست و ششم آبان سال ۱۳۹۶
خادم القرآن عباس سلیمی
مطالب مرتبط
captcha