سوگواره ملی عكس «محرم؛ فصل وصل» در نی‌ریز به پایان خط رسید + معرفی برگزیدگان
کد خبر: 3664317
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

سوگواره ملی عكس «محرم؛ فصل وصل» در نی‌ریز به پایان خط رسید + معرفی برگزیدگان

گروه فرهنگی: مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی عكس «محرم؛ فصل وصل» با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در نی‌ریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی «محرم؛ فصل وصل» شب گذشته، 25 آبان‌ماه در شهرستان نی‌ریز برگزار شد.

این جشنواره عكس با دریافت 4031 اثر از 838 عكاس از نقاط مختلف كشورمان به میزبانی شهرستان نی‌ریز در محرم و صفر امسال برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی، دبیر ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور در این مراسم بر اهمیت برگزاری این سوگواره در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی تأكید كرد و گفت: با ظرفیت و پتانسیلی كه در شهرستان نی‌ریز وجود دارد، امیدوارم این مهم حتماً تحقق یابد.

وی، سطح بالا و مشاركت عكاسان مطرح كشوری در این سوگواره را ستود و ابراز امیدواری كرد كه این سوگواره در سطح بین‌المللی و با موضوع اربعین حسینی هم برگزار شود.

ارزانی در ادامه به نام این سوگواره نیز اشاره كرد و گفت: امام حسین(ع) و محرم می‌تواند فصل وصلی میان دل‌ها و قلوب مسلمانان و آزادگان جهان و راهكاری برای حفظ انسجام و وحدت آنان باشد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم با اشاره به صبغه مذهبی مردم این استان گفت: با توجه به رویكرد مذهبی كه در حوزه عكاسی استان فارس وجود دارد، می‌توان سوگواره‌ها و جشنواره‌های تخصصی این چنینی را گسترش داد لازم در این خصوص پیشنهاداتی برای تعزیه لامرد و اربعین حسینی به ستاد اجرایی سوگوار عكس «محرم؛ فصل وصل» داده شده است.

بنا بر این گزارش، در این مراسم جایزه بهترین عكس به یوسف قاسمی از تهران اهدا شد و همچنین علی‌اصغر یوسفی از اراك و صمد علی‌زاده از تبریز نیز حائز رتبه‌های دوم و سوم این سوگواره ملی شدند.

علاوه بر این‌ها آثار عكاسانی چون محمد امین بهرامی از نی‌ریز، مهدی قاسمی از خمینی شهر و سیدصدرالدین تولیت از كاشان نیز به عنوان شایستگان تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

captcha