اثرات حضور زنده‌یاد «فاطمیان» در هیئت امنای موزه قرآن
کد خبر: 3664338
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
مسجدجامعی بیان کرد:

اثرات حضور زنده‌یاد «فاطمیان» در هیئت امنای موزه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: موسس موزه قرآن و عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به جامعه قرآنی به دلیل ضایعه فقدان این پیش‌قراول در حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه در ابتدای راه‌اندازی موزه قرآن از استاد فاطمیان برای حضور در هیئت امنای این موزه، دعوت کرده است به بیان آثار این حضور پرداخت.

سید مهدی فاطمیان
احمد مسجدجامعی، فعال قرآنی و عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آشنایی دیرینه‌ای که با استاد سیدمهدی فاطمیان داشته است، گفت: همین آشنایی منجر به این شد که برای هیئت امنای موزه قرآن از ایشان نیز دعوت به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه این موزه، اولین موزه قرآنی ثبت شده در «ایکوم» است، افزود: این موزه در زمان دولت اصلاحات توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد و به هنگام راه‌اندازی استاد فاطمیان از نزدیک با ما همکاری می‌کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: استاد فاطمیان در جلسات هیئت امنا که هفتگی بود به صورت منظم حضور می‌یافت و برای تمام صحبت‌های مطرح شده در این جلسات شاهد مثال قرآنی می‌آورد که برای معنای نهفته کلام خود بسیار به جا بود. این موضوع نشان از احاطه ایشان به قرآن کریم داشت.
مسجدجامعی با اشاره به اینکه بعدها هیئت امنای موزه از بین رفت و موزه قرآن مانند دیگر موزه‌های کشور دولتی شد، اذعان کرد: در این موزه، فعالیت‌های خوبی شکل گرفت که یکی از آنها جایزه «اخلاق و نیایش» بود. برنامه دیگر نیز شهادت حضرت زهرا(س) بود که در آن روز مراسمی در موزه برگزار می‌شد. همچنین در روز عید غدیر، رونمایی از یک قرآن داشتیم که هر سال این کار صورت می‌گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از افرادی که همیشه مورد مشورت من برای انجام چنین فعالیت‌هایی بود و از ایشان نظر می‌خواستم، استاد فاطمیان بود و نیز با تأکید بر اینکه مرحوم فاطمیان شخصیت بسیار ارجمند و منظمی داشت، افزود: البته آشنایی من با استاد به قبل از راه‌اندازی موزه بر‌می‌گردد و همین آشنایی قدیمی، باعث حضور ایشان در هیئت امنای موزه شد. ایشان وجوه شخصیتی ویژه دیگری نیز داشت که این وجوه از شخصیت ایشان، کمتر دیده و گفته شده است.
مسجدجامعی همچنین در مورد ادامه ارتباط ایشان با استاد فاطمیان بعد از خروج از هیئت امنای موزه قرآن، گفت: ارتباط ما ادامه داشت، اما مانند گذشته نبود. ایشان تا زمانی که جلسات هیئت امنا بود حضور موثری داشت. بعد از خارج شدن موزه از شرایط هیئت امنایی، این جمع که پایه‌گذار بسیاری از فعالیت‌های موثر بودند، کمتر موفق شدند یکدیگر را ملاقات کنند.
وی در پایان این ضایعه را به جامعه قرآنی به ویژه خانواده بزرگوار مرحوم تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: متاسفانه در روز تشییع پیکر استاد در مشهد مقدس حضور داشتم و موفق به حضور نشدم.
captcha