اندکی تسکین بر غربتی چندساله با بدرقه یاران قدیمی + فیلم
کد خبر: 3664497
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
گزارشی از مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد سیدمهدی فاطمیان؛

اندکی تسکین بر غربتی چندساله با بدرقه یاران قدیمی + فیلم

گروه جلسات و محافل: مراسم تشییع پیکر استاد قرآنی سید مهدی فاطمیان، همزمان با سالروز درگذشت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور اساتید و مدیران قرآنی کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمهدی فاطمیان، پیشکسوت و حافظ کل قرآن کریم صبح پنجشنبه، ۲۵ آبان پس از یک دوره سخت بیماری در بیمارستان سینا دار فانی را وداع گفت.

از تشییع همراه با غربت تا معرفت یاران قدیمی

مراسم تشییع این حافظ کل قرآن صبح روز گذشته جمعه، ۲۶ آبان، همزمان با سالروز درگذشت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۹ از مقابل درب منزل به سمت قطعه ۷۳ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور تعداد اندکی از اساتید قرآنی و شاگردان این حافظ کل قرآن کریم برگزار شد، مصطفی طالبی‌پور، برادر شهید طالبی‌پور به مداحی و نوحه‌سرایی در سوگ پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پرداخت. سپس محمد طالبی‌پور(جانباز 8 سال دفاع مقدس و حافظ کل قرآن کریم) و محمد رمضانی(قاری ممتاز کشورمان) به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه این مراسم، منصور آقامحمدی، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم به تبعیت از سفارش خادم القرآن عباس سلیمی و عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از حضور اساتید و مدیران قرآنی تشکر و قدردانی کرد. از نکات قابل توجه در این مراسم تشییع، حضور سید مهدی سیف به همراه اعضای جلسه صبح‌های جمعه‌اش بود که کمی از حضور کمرنگ جامعه قرآنی را پوشش داد.

سپس، تابوت استاد سیدمهدی فاطمیان در ظهر رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سمت بهشت زهرا(س) حرکت داده شد و پس از غسل و اقامه نماز به سمت قطعه 73 رهسپار شد.

از تشییع همراه با غربت تا معرفت یاران قدیمی

قبل از به خاک سپردن استاد سیدمهدی فاطمیان، حسین کریمی از قاریان و مداحان اهل بیت(ع) و از دوستان قدیمی استاد فاطمیان که از سال 1363 در ژاپن فعالیت تبلیغی دارد، دقایقی به مداحی پرداخت. نکته جالب این است که حسین کریمی، تازه از زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) رسیده و در این مراسم شرکت کرده بود. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین درایتی، حافظ کل قرآن کریم، ساکن مشهد نیز حضور داشت که فقط بخاطر حضور در مراسم تشییع پیکر استاد فاطمیان، دوست دیرینه‌اش، خود را به سرعت به تهران رسانده و دوباره به مشهد بازگشت.

لازم بذکر است، سيدمهدی فاطميان، متولد ۱۳۲۳ كرمانشاه، حافظ کل قرآن كريم بود. وی از سال ۴۶ شروع به حفظ قرآن كريم كرد و برای حفظ از ترجمه مرحوم محمد كاظم معزی استفاده می‌كرد و اولين فردی بود كه قرآن را با شماره آيات با توجه به مفاهيم آن حفظ كرد و در طول ساليان متمادی به آموزش حفظ برای گروه‌های مختلف پرداخت و مربيان حفظ بسیاری را تربيت كرد. وی نفر سوم مسابقات بين‌المللی جمهوری اسلامی ايران در رشته حفظ كل قرآن در سال ۶۳ بود.

یادآور می‌شود، مراسم ترحیم استاد قرآنی و حافظ کل قرآن کریم مرحوم سید مهدی فاطمیان یکشنبه، ۲۸ آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام هشتم، ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)، از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در شبستان مسجد نور واقع در میدان فاطمی برپا می‌شود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

در ادامه ویدئویی از لحظه خاکسپاری این استاد قرآن کریم ارائه می‌شود.

دریافت

مطالب مرتبط
captcha