ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی در رامهرمز
کد خبر: 3664521
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی در رامهرمز

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز از ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان و ثبت آنها در سامانه تلاوت خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عسکرزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از ساماندهی مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به به‌روزرسانی سامانه تلاوت زیر نظر سازمان دارالقرآن، ساماندهی خانه‌ها و مؤسسات قرآنی شهرستان در دست اقدام است.

وی توضیح داد: در شهرستان رامهرمز 30 مؤسسه و خانه قرآن در سطح شهر و روستا فعالیت می‌کنند که با توجه به به روزرسانی سامانه تلاوت، لازم است برای آنها مجوز ثابت صادر شود.

عسکرزاده تصریح کرد: تعداد اندکی از مؤسسات قرآنی در شهرستان هستند که در طول سال فعالیت دارند و برخی از آنها مناسبتی در ایام ماه رمضان و تابستان کار می‌کنند که با توجه به ظرفیت استان، این مقدار جوابگو نیست. این یکی از ضعف‌هایی است که وجود دارد، از این رو به دنبال آن هستیم با ثبت مؤسسات و خانه‌های قرآن در سامانه تلاوت این خلأ برطرف شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که امسال با همکاری آموزش و پرورش انجام شد، اعزام مربیان مؤسسات قرآنی به مدارس، جهت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بوده است. با توجه به اینکه دانش‌آموزان به جهت اشتغال به تحصیل، امکان حضور در کلاس‌های صبح و بعدازظهر مؤسسات قرآنی را ندارند، این امکان فراهم شد تا مؤسسات بتوانند دوره‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی خود را در مدارس برگزار کنند. همچنین به منظور تشویق دانش‌آموزان به آنها گواهی پایان دوره نیز اعطا می‌شود.

iqnakhouzestan@
captcha