مقاومت در برابر ظلم و ستم ویژگی سیدالشهدا(ع) بود
کد خبر: 3664847
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳
آیت‌الله خاتمی:

مقاومت در برابر ظلم و ستم ویژگی سیدالشهدا(ع) بود

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت در برابر ظلم و ستم، دیگر ویژگی سیدالشهدا(ع) بود که در حادثه قیام کربلا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز یکشنبه، 28 آبان در جمع عزاداران رابر با تسلیت شهادت ثامن‌الحجج(ع) گفت: آستان قدس به تعبیر امام خمینی(ره) مرکز ایران است.
وی با طرح این سؤال که چرا بعد از گذشت هزار و 300 سال از شهادت امام حسین (ع) ما هنوز دو ماه در رثای آن حضرت عزاداری می‌کنیم و سیاه می‌پوشیم و آیا عزاداری ما مقبول واقع شده است و رنگ سیدالشهدا را گرفته‌ایم، افزود: باید ببینیم که بعد از این ایام عزارداری، اهل نماز اول وقت، رعایت حق الناس، غیبت و تهمت نزدن به دیگران شده‌ایم یا خیر.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های سیدالشهداء(ع) رنگ غیرت است، بیان کرد: فردی نمی‌تواند بگوید حسینی است، اما نسبت به حجاب خانواده خود بی‌تفاوت باشد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مقاومت در برابر ظلم و ستم، دیگر ویژگی سیدالشهدا(ع) بود که در حادثه قیام کربلا به نمایش گذاشته شد.
وی در همین راستا با اشاره به اینکه مقاومت تنها نسخه پیروزی کشور ما در مقابل استکبار است، اظهارکرد: حدود ۷۰سال است که فلسطین اشغال شده، ده‌ها نشست و مذاکره انجام شد که ارمغانی غیر از ذلت برای آنها نداشت و مقاومت تنها نسخه‌ای است که در این کشور جواب داد.
آیت‌الله خاتمی خاتمی تصریح کرد: مسئولان کشور ما نیز دلسوزانه به انگیزه خدمت با رنج زیاد در قضیه برجام وارد مذاکره شدند و ما به همه شروط عمل کردیم و قرار بود که بعد از برجام تحریمی برای کشور ما نباشد، اما آمریکا هنوز جوهر برجام خشک نشده، بدعهدی کرد و به برجام عمل نکرد.
وی ادامه داد: جماعت رذلی مثل آمریکا، کمک برای زلزله زدگان می‌آورند و می‌خواهد ملت ما ذلیل باشد، اما به کوری چشمشان ملت ایران پیروز است و آنها ذلیل خواهند بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه می‌جنگیم، می‌میریم، اما سازش نمی‌پذیریم، گفت: شعار، رفتار و عمل ما با تمام وجود هیهات من الذله است.
آیت‌الله خاتمی خاتمی با اشاره به اینکه سبقه حسینی ولایتمداری‌ است، بیان کرد: به شما بشارت می‌دهم دیگر ملت عاشورایی روی ذلت را نخواهد دید، چون با حسین و کربلا هستیم.
حجت الاسلام مهدی صادقی، امام جمعه رابر نیز در این مراسم با تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: بصیرت مردم رابر به گونه‌ای بود که اگر علما و بزرگانی همچون آیت‌الله سبحانی به اطراف رابر تبعید می‌شدند از آنها استقبال می‌کردند.
وی افزود: مردم شهرستان رابر مردمی هستند که در ایران دومین روستای نمونه شهید داده کشوری گنجان را به نام خود رقم زدند و اینجا زادگاه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است.
حجت الاسلام صادقی بیان کرد: این مردم در عرصه انتخابات با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای این نظام را تثبیت کردند و بالاتر از آن اینکه گوش به فرمان مقام معظم رهبری و در پیروی از ولایت‌فقیه سرآمدهستند.
captcha