مشغولیت دنیا موجب از دست دادن قرائت قرآن در زندگی می‌شود
کد خبر: 3664854
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴
بهروزه:

مشغولیت دنیا موجب از دست دادن قرائت قرآن در زندگی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد گفت: مشغولیت دنیا موجب از دست دادن توفیقاتی همچون قرائت قرآن در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمود بهروزه، مدیر حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد دیروز یکشنبه، 28 آبان در مراسم شهادت امام رضا(ع) در مسجد امام رضا(ع) حسین‌آباد گفت: با توجه به روایتی مستند، اگر کسی یک ذکر لااله الاالله را با اخلاص، این واژه‌ای که انسان را از گناه باز می‌دارد، بگوید جایگاه او بهشت قرار داده می‌شود.
وی ضمن بیان حدیثی افزود: چهار گروه در این دنیا خود را به تمسخر می‌گیرند اول شخصی که فقط با زبان اهل استغفار است اما در دل پشیمان از گناه نیست، دوم افرادی که از خداوند توفیق، طلب می‌کنند اما هیچ‌گونه تلاش و کوششی نمی‌کنند.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: سومین گروه از افرادی که خود را مسخره می‌کنند کسانی هستند که دنبال بهشت می‌گردند اما برای به‌دست آوردن آن مصائب و مشکلات دنیا را تحمل نمی‌کنند همچنین گروه آخر کسانی که به خداوند از جهنم پناه می‌برند اما در ترک گناه و شهوات کوشا نیستند.
حجت‌الاسلام بهروزه با بیان اینکه مشغولیت دنیا موجب از دست دادن توفیقاتی همچون قرائت قرآن در زندگی می‌شود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) هر سه روز از ماه مبارک رمضان، قرآن را یک دور ختم می‌کردند و خوب که توجه می‌کنیم، می‌بینیم این از سیره عملی امام رضا(ع) نشأت گرفته است.
وی با ابراز نگرانی از مهجوریت قرآن گفت: امروز کاربرد قرآن این کلام راهگشای خداوند متعال در زندگی‌ها کمرنگ شده و می‌بینیم کارایی آن برای اموات پررنگ‌تر شده است و این به معنی مهجوریت قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام حسین فضیلتی‌نیا، استاد حوزه علمیه عنبرآباد نیز در مراسم شام شهادت امام رضا(ع) ضمن روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام هشتم سفارش می‌کنند که مردم باید از دو رذیله اخلاقی حرص و حسد بپرهیزند.
وی با بیان اینکه حرص آن است که شخص،‌ چیزی از امور دنیوی که مورد احتیاجش نیست را به‌صورت افراطی انباشته کند، افزود: زیاده‌طلبی در امور مادّی را حرص می‌گویند که این صفت رذیله گاهی انسان را از طاعت خداوند متعال باز می‌دارد.
حجت‌الاسلام فضیلتی‌نیا از دیگر آفات اخلاقی حسد را نام برد و اظهارکرد: حسد یعنی اینکه انسان آرزوی از بین رفتن نعمت از دیگران بکند و نگران هم باشد از این‏که کسی دیگر غیر خودش آن نعمت را داشته باشد و این بدترین حالت حسد است.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بنا به فرمایش امام رئوف، حرص و حسد یکی از عوامل نابودی امت‏‌های گذشته محسوب می‌شود.
captcha