فعالیت مؤسسه قرآن بیت‌الاحزان ویژه بانوان در مسجدالنبی(ص) اهواز
کد خبر: 3664950
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

فعالیت مؤسسه قرآن بیت‌الاحزان ویژه بانوان در مسجدالنبی(ص) اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه بیت‌الاحزان شعبه اهواز در حال حاضر در مسجدالنبی(ص) منطقه باهنر و ویژه بانوان فعالیت‌ می‌کند.

حمید خادمی، مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان شعبه اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: مجوز این مرکز حفظ قرآن حدود یک سال است که از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز صادر شده است و فعالیت‌های این مؤسسه در حال حاضر در مسجدالنبی(ص) منطقه باهنر اهواز دنبال می‌شود.

وی درباره انگیزه خود از شروع این فعالیت قرآنی در شهرستان اهواز گفت: به قرآن کریم و فعالیت در این زمینه علاقه دارم و معتقدم حفظ قرآن مقدمه‌ای برای نزدیک شدن به مفاهیم قرآن و استفاده از آنها در زندگی است، البته پیش از صدور مجوز حفظ قرآن کریم، در این مرکز آموزش روخوانی، تجوید و حفظ قرآن در این مسجد دنبال می‌شد.

خادمی درباره شرایط فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان اهواز تصریح کرد: بخشی از زینبیه مسجدالنبی(ص) برای برگزاری دوره‌های حفظ در اختیار ما قرار گرفته است؛ اما به دلیل اینکه زینبیه مکان مشترک برنامه‌های فرهنگی مسجد است، دوره‌های این مؤسسه فعلاً به صورت محدود در روزهای پنج‌شنبه و جمعه(ویژه بانوان) تشکیل می‌شود و مینا چشم‌سبز مدرس این دوره‌ها است.

این فعال قرآنی افزود: با توجه به اینکه بانوان به این گونه فعالیت‌ها علاقه بیشتری دارند و همچنین عدم دسترسی به استاد آقا، فعلاً دوره‌های مؤسسه ویژه بانوان برگزار می‌شود.

مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان شعبه اهواز با بیان اینکه هزینه برگزاری این دوره‌ها به صورت شخصی تأمین می‌شود، گفت: به دلیل ثابت نبودن مکان برگزاری دوره و فشرده نبودن کلاس‌ها، برخی از قرآن‌آموزانی که از ابتدا در دورها شرکت کردند، از ادامه آن بازماندند و افراد جدیدی به آن پیوستند. در حال حاضر حدود 15 نفر از بانوان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و تعدادی از آنها موفق به حفظ دو و سه جزء قرآن شده‌اند.

خادمی با بیان اینکه خوش‌بین هستیم فعالیت‌های این مرکز روال منظمی پیدا کند، گفت: درصدد هستیم از طریق راه‌اندازی صندوق‌ نذورات مردمی و رفع مشکلات مالی مؤسسه، مکانی مستقل برای آن تهیه و کادر آموزشی آن را ساماندهی کنیم. 

گفتنی است؛ بیت‌‌الاحزان مسجدالنبی(ص) اهواز تنها شعبه دارای مجوز بیت‌الاحزان در اهواز است.

iqnakhouzestan@
captcha