«اعجاز حقوقی و تشریعی قرآن» در مصر منتشر شد
کد خبر: 3664984
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

«اعجاز حقوقی و تشریعی قرآن» در مصر منتشر شد

گروه بین‌الملل: کتاب «اعجاز حقوقی و تشریعی قرآن» از سلسله پروژه‌های مطالعات قرآنی و حقوقی به قلم «عبدالله اشعل»، پژوهشگر اسلامی و استاد حقوق دانشگاه آمریکایی قاهره منتشرشد.

انتشار کتاب «اعجاز حقوقی و تشریعی در قرآن» در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری arabi21.com؛ عبدالله اشعل، در فصول مختلف این کتاب، بسیاری از مسائل و موضوعات فکری را از منظر حقوقی مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

«ارتباط قرآن با سایر کتاب‌های آسمانی» و بحث پیرامون «منطقه جغرافیایی نزول این کتب آسمانی» از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

در این کتاب، پیمان‌نامه‌های حقوق بشری از دو منظر حقوقی و سیاسی مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده‌ که انسان به حمایت‌های دینی و حقوقی نیاز دارد و از این حیث میان آن‌ها تناقضی وجود ندارد.

مؤلف همچنین در این کتاب بر ملازمت میان عقل و آزادی و نقش عقل در زندگی انسان و ارتباط آن با مسئولیت‌ها و وظایفش متمرکز شده‌ و اخلاقیات حقوقی در قرآن در  موضوعاتی مانند «ازدواج و طبیعت قانونی آن»، «قرض»، «صدقه»، «اهمیت به ایتام» و... را بررسی کرده است.

این کتاب به عنوان نودمین اثر این مؤلف در حوزه مطالعات عربی، اسلامی و بین‌المللی به شمار می‌رود و از جمله مهم‌ترین آثار وی می‌توان به «اندیشه سیاسی و حقوقی در قرآن» اشاره کرد که به چندین زبان ترجمه شده است/.

captcha