افزایش 15 درصدی قیمت نان از اویل ماه آینده در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3665000
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

افزایش 15 درصدی قیمت نان از اویل ماه آینده در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد از افزایش 15 درصدی قیمت نان از اوایل ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا، علیرضا امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – در خصوص آخرین وضعیت قیمت نان، اظهار کرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های جاری و ثبات نرخ نان طی چهار سال اخیر تغییر قیمت نان امری ضروری است.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر کیلوگرم گندم از کشاورزان یک‌هزار و 150 تومان خریداری می‌شود، افزود: با اجرای این مصوبه دولت آرد را با قیمت 800 تومان در اختیار نانوایان یارانه‌پز و یک هزار و 100 تومان در اختیار نانوایان آزاد‌پز قرار خواهد داد.
امیری با بیان اینکه اتحادیه‌های نانوایان افزایش حداقل 30 درصدی نان را خواستار بودند، اظهار کرد: طی نشست نمایندگان اتاق اصناف موافقت شد که افزایش قیمت تنها در حدود 15 درصد و به شرط افزایش کیفیت نان باشد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت نان با نرخ آزاد 60 درصد از قیمت نان با نرخ دولتی بیشتر است.
رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد هم اکنون نرخ انواع نان از جمله سنگک با وزن 550 گرم، بربری با وزن 500 گرم، تافتون با وزن 250 گرم، تافتون با وزن 400 گرم و لواش با وزن 200 گرم را در واحدهای آزاد پز به ترتیب یک‌هزار، 750، 300، 500 و 300 تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه آتی قیمت این نوع نان‌ها 15 درصد افزایش خواهد یافت.

captcha