حمایت از مقدسات فلسطین وظیفه همه شرافتمندان است
کد خبر: 3665018
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
شیخ یوسف ادعیس:

حمایت از مقدسات فلسطین وظیفه همه شرافتمندان است

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، ضمن محکومیت حمله اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به مقبره حضرت یونس(ع) و مقبرة شهدای شهر قدس، حمایت از مقدسات فلسطین را وظیفه همه شرافتمندان جهان دانست.

«ادعیس» حمله صهیونیست‌ها به مقبره حضرت یونس(ع) را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری معا؛ شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، ضمن محکوم‌کردن یورش نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مقبره حضرت یونس(ع) در شهر «حلحول»(در نزدیکی «الخلیل») و مقبره شهدای قدس، تصریح کرد: صهیونیست‌ها به این حمله بسنده نکرده، بلکه به محوطه اطراف اداره اوقاف و کمیته زکات قدس نیز یورش بردند.

وی با بیان این که هیچ یک از مکان‎های عبادی فلسطین از آماج حملات و جنایات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان در امان نیست، تاکید کرد: حمله نیروهای رژیم اشغالگر به مقبره حضرت یونس(ع)، تکرار حملات این رژیم به مقدسات همچون آتش زدن، تعطیلی و منع پخش اذان است که از خوی وحشی‌گری این رژیم سرچشمه می‌گیرد. 

ادعیس همچنین تصریح کرد: اماکن اسلامی از آن مسلمانان است و ملت فلسطین در برابر همه تلاش‌های اسرائیل برای تسلط بر این اماکن می‌ایستد. 

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حمایت از مکان‌های مقدس در فلسطین تنها بر عهده فلسطینیان نیست، بلکه آنان برای مقابله با این حملات نیازمند کمک و یاری همه امت عربی و اسلامی و انسان‌های شریف در جهان هستند. 

گفتنی است، 300 نفر از یهودیان تندرو و افراطی دیروز (۲۸ آبان) به شهر «حلحول» در ۵ کیلومتری شمال الخلیل رفته و به درون مقبره حضرت یونس(ع) یورش برده و دست به اقداماتی برای تحریک مسلمانان زدند/.

captcha