وحدت امت اسلامی؛ رویکرد هفته وحدت
کد خبر: 3665094
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

وحدت امت اسلامی؛ رویکرد هفته وحدت

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان‌ گفت: توطئه استکبار در منطقه تمام‌شدنی نیست به همین جهت رویکرد هفته وحدت باید به سمت وحدت امت اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر فرجام، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان در جلسه ستاد گرامیداشت هفته وحدت استان که صبح امروز، ۲۹ آبان‌ماه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل‌سنت خراسان برگزار شد، با بیان اینکه هفته وحدت سال جاری را با چند ویژگی شروع خواهیم کرد، عنوان کرد: شرایط منطقه با توجه به اخبار و اطلاعات، ویژه‌ است که در مراسم هفته وحدت امسال باید به این موضوع توجه کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به اینکه همه امت اسلامی پیروان قرآن و پیامبر(ص) هستند، ابراز کرد: کسانی از این دایره خارج‌ هستند که از قرآن و پیامبر(ص) پیروی نکنند.
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان‌ ادامه داد: امروز اسرائیل به صراحت اعلام کرده که ما با عربستان مدت‌ها مذاکره مخفیانه داشته‌ایم، نشستی که اتحادیه عرب در روزهای گذشته برگزار کرد؛ سمت و سوی حاکمان جهان اسلام و قرآنی نیست.
وی با بیان اینکه فتنه داعش در حال خاموشی است، تشریح کرد: توطئه استکبار در منطقه تمام‌شدنی نیست به همین جهت رویکرد هفته وحدت باید به سمت وحدت امت اسلامی باشد.
حجت‌الاسلام فرجام با اشاره به اینکه هفته وحدت امسال از روز جمعه آغاز می‌شود که به نظر برادران اهل‌سنت روز ولادت پیامبر(ص) است، تشریح کرد: از ستاد می‌خواهیم همت کند و در نماز جمعه شهرستان‌های اطراف، سخنران قبل خطبه مشخص شود که منادی وحدت باشند.
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان‌ با بیان اینکه محتوای مناسبی برای هر یک از سخنرانان باید انتخاب شود، گفت: این مطالب باید در تریبون‌های نماز جمعه مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در استان فضای همدلی و هماهنگی مطلوبی حاکم است، عنوان کرد: وجود این فضا در خراسان رضوی ضمن اینکه ستودنی است، ثمرات و نتایج خوبی دارد و یکی از این نتایج، برنامه‌های هفته وحدت است که همه ساله برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام فرجام افزود: امسال فضای موجود در منطقه و بحران آفرینی‌های استکباری می‌طلبد که در خراسان رضوی یک مراسم به یاد ماندنی و تاریخی داشته باشیم.
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان‌ با بیان اینکه مراسم هفته وحدت نمادین نیست، اظهار کرد: آنچه که در استان می‌بینیم نتیجه تعامل و هماهنگی است.
captcha