موکب های آذربایجان غربی در ایام اربعین عملکرد مطلوبی داشتند
کد خبر: 3665154
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

موکب های آذربایجان غربی در ایام اربعین عملکرد مطلوبی داشتند

گروه اجتماعی: رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه امسال موکب های آذربایجان غربی در ایام اربعین عملکرد مطلوبی داشتند.

سیدحسن حسینی رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد موکب‌های استان در ایام اربعین امام حسین(ع) و با اشاره به فعالیت 14 موکب از آذربایجان‌غربی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: این موکب‌ها در مرز بازرگان، مهران، سامرا، کربلا، بین نجف و کربلا و نیز شهر کوت عراق فعال بودند.
وی تصریح کرد: در این رابطه 13 موکب استان در زمینه اسکان و تغذیه و یک موکب نیز در حوزه بهداشت و درمان در شهر کوت عراق فعال بوده و روزانه نیز بین 30 تا 35 هزار نفر تغذیه توزیع می شد.
حسینی افزود: از سوی دیگر ضمن توزیع روزانه تعداد 20 هزار میان‌وعده در بین زائران، 100 هزار بطری آب و 50 هزار لیوان شربت نیز در بین زائران توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد 10 هزار نفر در 10 موکب اسکان می‌یافتند بیان کرد: خوشبختانه ارائه خدمات مطلوب توسط موکبان به زائران انجام شده و بسیاری از آنها از شرایط موجود رضایت داشتند.
حسینی با تاکید بر اینکه بهترین موکب از لحاظ اسکان و تغدیه، موکب صاحب الزمان(عج) خوی بوده است گفت: از نظر تغذیه نیز موکب واقفان خیراندیش به سبب استفاده از آشپزان ماهر و نیز حجم، کیفیت و بهداشت غذا یکی از بهترین موکب‌های استان بوده و حتی رقم هشت میلیون تومان برای لوله‌کشی گاز انجام داد و از سوی دیگر برخورد خادمان این موکب با زائران بسیار مناسب و مطلوب بود.
وی به بیان عملکرد موکب صاحب‌الزمان(عج) ارومیه پرداخت و اظهار کرد: در این موکب نیز مراسمات مذهبی مانند نماز جماعت، سخنرانی و زیارت عاشورا برگزار شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه برای نخستین بار این استان در مسئله موکب‌ها به خوبی ورود کرد افزود: خوشبختانه آذربایجان‌غربی در این رابطه جهش قابل قبولی داشته تا جایی که تعداد موکبان از دو به 14 افزایش یافت و علاوه بر آن پشتیبانی مردم استان از موکب‌ها نیز بسیار قابل توجه و مثبت بود.
وی ادامه داد: از لحاظ تغذیه نیز بیش از دو میلیارد تومان هزینه شد که همه آنها کمک‌های مردمی بوده و خوشبختانه برخی مسئولان و ادارات دولتی نیز زیرساخت‌های لازم را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فراهم کردند.
حسینی تصریح کرد: امید است که از سال آینده هیئت‌های مذهبی نیز به این امر مهم ورود کرده و علاوه بر آن، سایر شهرستان‌های استان نیز به این امر وارد شوند چون امسال تنها شهرستان‌هایی مانند خوی، نقده، ارومیه و میاندوآب در امر موکب‌داری فعالیت داشته و موکبان آذربایجان‌غربی در شهرهای نجف و کاظمین عراق حضور نداشتند.
وی با اشاره به نقاط مثبت عملکرد موکب‌ها گفت: خوشبختانه تمامی 400 خادم موکبی که برای خدمت‌رسانی به زوار اعزام شدند، با جان و دل و با عشق و علاقه فعالیت کرده و امسال تنوع خدمات نیز نسبت به سال گذشته بهتر و مطلوب‌تر بوده است.

captcha