مادران و شهدا سوژه تابلوهای یک نقاش پیشکسوت
کد خبر: 3665184
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

مادران و شهدا سوژه تابلوهای یک نقاش پیشکسوت

گروه هنر: یک استاد نقاش گفت؛ در یکی از مجموعه‌ کارهایی که در دست دارم در حال تصویرسازی از مادران شهدا هستم. این مجموعه نقاشی بعد از آماده شدن در یک نمایشگاه اختصاصی به نمایش درخواهد آمد.

غلامعلی طاهری، هنرمند نقاش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره کارهای جدیدش چنین خبر رسانی کرد: هم اکنون سه مجموعه نقاشی در دست دارم که تمام وقتم را معطوف به خود کرده است و فکر می‌کنم تا دو سال آینده روی آن متمرکز باشم. مجموعه اول، کاری درباره چهره‌های فرهنگی کشورمان است که عمدتاً مفاخر  را شامل می‌شود. این کار یک مجموعه هفتادتایی خواهد بود که هم اکنون 15 اثر را آماده دارم.

وی افزود: قرار است مجموعه اول را ابتدای سال آینده در قالب یک نمایشگاه اختصاصی روی دیوار ببرم. مجموعه دوم، کارهایی است که در آن به تناقضات جامعه امروز پرداخته می‌شود و به نوعی به نقش و جایگاه دین در زندگی امروز اشاره می‌شود. همچنین به عواقب دوری از آموزه‌های دینی در زندگی نیز در این مجموعه توجه خواهد شد. این مجموعه نیز در قالب 30 اثر به نمایش عمومی در خواهد آمد.

طاهری در پایان گفت: مجموعه سوم درباره بانوان ایرانی است که در آن به الگوی زن مسلمان توجه شده است. در این مجموعه که شامل 30 تابلوی نقاشی می‌شود مادران و همسران شهدا محور اصلی برخی کارها هستند. این کار هم بعد از آماده شدن در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.
captcha