آمریکا 2 فرد و 2 شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد
کد خبر: 3665291
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

آمریکا 2 فرد و 2 شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه مسیر تحریم ایرانیان و شرکت‌های خارجی همکار با اتباع و نهادهای کشورمان، دو فرد ایرانی و 4 شرکت ایرانی و آلمانی را تحریم کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا باز هم چند فرد و شرکت ایرانی و غیرایرانی را به خاطر داشتن ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم کرد.

دولت آمریکا روز 9 آبان، قانون مبارزه با دشمنان این کشور از طریق تحریم (کاتسا) را برای اجرا ابلاغ کرده بود.

در بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که آقایان «محمود سیف» و «رضا حیدری» به دلیل داشتن ارتباط با سپاه پاسداران، مشمول تحریم‌های ثانویه خود کرده است.

شرکت‌های ایرانی تجارت الماس مبین و پردازش تصویر رایان در کنار شرکت‌های آلمانی فورنت تکنیک و پرینتینگ ترید سنتر هم با اتهامی مشابه به لیست تحریمی‌های آمریکا وارد شده‌اند.

ایران در سال 2015 با 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان (مشهور به 1+5) توافق کرد که در ازای توقف و تخریب برخی زوایای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، از شمول تحریم‌های بین‌المللی هسته‌ای معاف شود.

ایران اما بارها از اجرایی نشدن لغو تحریم‌ها به دلیل ترس موسسات بین‌المللی و بخصوص بانک‌ها از تحریم‌های یکجانبه آمریکا شکایت کرده است.
captcha