مسئولان فرهنگی برای بهتر برگزارشدن کنگره شهدای روحانی باید پای کار بیایند
کد خبر: 3665304
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

مسئولان فرهنگی برای بهتر برگزارشدن کنگره شهدای روحانی باید پای کار بیایند

گروه سیاسی: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه برای همه شهدای روحانی استان کردستان تاکنون یک الی دو یادواره برگزار شده است، گفت: همه دستگاه‌های دولتی و مسؤولان فرهنگی برای بهتر برگزار شدن این کنگره‌ها باید پای کار باشند، چون این کار یک کار خدایی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 29 آبان ماه در کنگره ۵۰ شهید روحانی استان کردستان که در سنندج برگزار شد ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه و تسلیت جانباختگان این حادثه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خصوص یادواره‌ شهدا تأکید می‌کنند که این موضوع را پرمایه قرار دهید و بگذارید در فرهنگ این کشور زیباترین اثر را بیافریند.

وی افزود: همه دستگاه‌های دولتی و مسؤولان فرهنگی برای بهتر برگزار شدن این کنگره‌ها باید پای کار باشند، چون این کار یک کار خدایی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ برگزار خواهد شد و از ماه‌ها قبل سیاست‌ها و راهبردهای این کنگره مشخص شده است.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: جلسات متعددی برای هماهنگی و توزیع مسؤولیت‌ها این کنگره برگزار شده و کنگره امروز طلیعه کنگره بزرگ ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه روحانیون، بیان کرد: روحانیون در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشتنه‌اند و برای رهایی جامعه از گمراهی تا پای جان ایستادگی کرده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به تشکیل کمیته امور روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی، بیان کرد: برگزاری همایش‌های مشترک ائمه جمعه و جماعات و توجیه آنها نسبت به کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، پیگیری و چاپ زندگینامه شهدای روحانی و تاکنون در این باره دو کتاب «عرشیان و راه اینجاست» به چاپ رسیده است و همچنین پیگیری و جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای روحانی و معرفی آنها در کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان از جمله اقدامات این کمیته بوده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا یادواره‌های مختلف شهدای روحانی در شهرستان‌ها و روستاهای استان از جمله مریوان، سروآباد، دیواندره و آویهنگ برگزار شده است.

حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: برای همه شهدای روحانی استان کردستان تاکنون یک الی دو یادواره برگزار شده و از همه کسانی که ما در برگزاری این یادواره‌ها همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

captcha