دستگاه‌های حوزه فرهنگ برای شادی سالم و تفریحات ایرانی-اسلامی برنامه داشته باشند
کد خبر: 3665423
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
هاشمی:

دستگاه‌های حوزه فرهنگ برای شادی سالم و تفریحات ایرانی-اسلامی برنامه داشته باشند

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه امروز همه ایرانیان بخصوص هموطنان آسیب‌دیده در زلزله به شادی و عبور از رنج و اندوه نیاز دارند گفت: دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگی کشور ازجمله مديريت شهری، باید برای شادی سالم و تفریحات ايرانی-اسلامی منطبق بر اصول اخلاقی برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک فرار سيدن ماه ربیع الاول گفت: آغاز ربیع الاول همزمان با هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است، هجرتی از سختی به گشایش، از اقلیت به اكثريت و از فرار به افتخار.

وی افزود: هجرتی كه مبدا تاریخ اسلام شد و نخستین سال هجری قمری را شکل داد. هجرت پیامبر اكرم(ص) در بر دارنده افتخار بزرگ ديگري برای مسلمانان است، فداكاری بزرگمرد تاریخ اميرمومنان علی(ع) كه در شب هجرت كه مشرکان قصد ترور پيامبر اسلام را داشتند خطر را به جان خريد و در بستر پيامبر خوابید، ليله المبيت، از درخشان‌ترین شب‌های تاریخ است كه خداوند به اين شب و بنده‌ای چون علي مباهات کرده است.

هاشمی ادامه داد: درس فداكاري بزرگ اميرمومنان(ع) برای تاریخ، ایثار و به خطر انداختن جان و هستی انسان برای مصالح بزرگ جامعه است كه امروز نيز در برابر ما گشوده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ماه ربیع پایان غم است، تصریح کرد: غمی كه در ماه‌های محرم و صفر جامعه شیعه را احاطه می‌كند در ربیع جای خود را به شادی می‌دهد. از این جهت شادی لازمه جامعه انسانی و از مهمترین نيازهاي امروز مردم ماست، جامعه‌ای در آن غم و نگرانی و رنج بیش از شادی است و بدین لحاظ رتبه نامناسبی در مقایسه با سایر کشورها داریم.

وی ادامه داد: امسال، ایام عزاداری ماه صفر، با غم ديگري برای ايرانيان همراه شد، غم فاجعه زلزله غرب کشور كه همدردی ده‌ها ميليون هموطن همدل را برانگیخت. امروز همه ايرانيان بخصوص هموطنان آسیب‌دیده در زلزله به شادی و عبور از رنج و اندوه نياز دارند و دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگی کشور ازجمله مديريت شهری، بايد برای شادی سالم و تفریحات ايرانی-اسلامی منطبق بر اصول اخلاقی برنامه داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه منحصر کردن تشیع به غم، مسیر درستی نیست، بیان کرد: این راهی است كه جامعه را به سوی افسردگی سوق می‌دهد، لذا باید متناسب با عزاداری، شادی نیز در جامعه به اندازه و ميزان مناسب خود برنامه‌ريزی گردد چرا كه سیره و توصیه اهل بیت اینگونه بوده، كه مومن بشاش و خندان است و شاد کردن دیگران فضيلتی بزرگ است.
captcha