بسیاری از مشکلات جامعه نتیجه دوری از قرآن است
کد خبر: 3665457
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

بسیاری از مشکلات جامعه نتیجه دوری از قرآن است

گروه فرهنگی: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جوامع مختلف وجود دارد نتیجه دوری از اندیشه های قرآن و رفتارهای دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع‌الاول بیان داشت: ماه محرم و صفر را پشت‌سر گذاشتیم، اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد اباعبدالله الحسین بزرگ شدیم، از خزان غفلت به برکت اشک‌های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در استان قزوین ادامه داد: مسابقات قرآن فرصت مناسبی است تا فعالان قرآنی در دستگاه قضا به رقابتی سالم و پربرکت بپردازند و از طرفی برنامه‌های این چنین یادآوری لزوم توجه به این کتاب انسان‌ساز برای ماست و از سویی تشویق برای فعالیت‌های قرآنی سایر علاقمندان است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اگر نگاه درستی به قرآن داشته باشیم قطع یقین از این کتاب استفاده بیشتری خواهیم برد و آن‌گاه به علت بسیاری از مشکلات در زندگی پی می‌بریم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فرهنگ تأكيد زيادي دارند به‌طوري كه  به فرموده معظم‌له، فرهنگ فرع بر سیاست و اقتصاد نیست، سیاست و اقتصاد و سایر امور فرع بر فرهنگ است؛ حال باید تلاش کنیم فرهنگ را با چنین اهمیتی بیش از پیش با قرآن منطبق کنیم.
حجت‌الاسلام قدرتی یادآورشد: معاونت فرهنگي قوه قضائيه با چنین رویکردی برنامه فرهنگي را با محوريت قرآن برگزار مي‌كند كه در اين ميان مسابقات قرآنی درون سازمانی یکی از اقداماتی است که تلاش می‌‌‌شود به واسطه آن بسترهاي ترويج فرهنگ قرآني را در ابعاد مختلف داشته باشيم.
گفتنی است؛ پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه مرحله منطقه‌ای با حضور برگزیدگان استان‌های اراک، البرز، تهران، قزوین، قم و زنجان به مدت دو روز از اول آذر ماه در قزوين برگزار مي‌شود.
captcha