یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور سلامت اجتماعی است
کد خبر: 3665552
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور سلامت اجتماعی است

گروه فرهنگی: مدیرکل بهزیستی استان همدان عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین نیاز‌های کشور سلامت اجتماعی، نظم اجتماعی و حرکت به این سمت و سو است که برای تحقق این مهم مشارکت عموم مردم و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها امری الزامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان همدان، سه شنبه 30 آبان در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه اظهار کرد: تعریف سلامت در سه حوزه جسمانی، روانی و اجتماعی است.
وی افزود: تا سال 2 هزار میلادی در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه خبری از سلامت اجتماعی در برنامه‌های کلان آنها نبود و بیشترین توجه این کشورها به دستاورد‌های اقتصادی و مادی بود و در هزاره سوم تجربه باعث شد اخلاق و انسانیت به زیر سوال برود و روابط خانواد‌ه‌ها دچار اختلال شود.
الوند اضافه کرد: ایران به عنوان یکی از کشور‌های در حال توسعه تجربه‌های جدیدی از منابع کشور‌های سراسر دنیا به دست آورد که خوشبختانه نسبت به 8 برنامه قبلی خود، برنامه ششم توسعه با رویکرد اجتماعی برنامه‌های مختلفی برای حوزه سلامت اجتماعی در نظر گرفته است.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده، هم و غم این کشور تنها مسائل اقتصادی نیست و نظام اجتماعی و سلامت اجتماعی دچار یک تحول عظیمی شده است.
وی ابراز کرد: آن هنگام که سلامت اجتماعی مطرح می‌شود بی‌شک بیماری اجتماعی در برابر آن قرار می‌گیرد که این خود باعث تغییر رویکرد برنامه‌های کشور به آن سمت و سو می‌شود، دغدغه رهبری، برنامه ریزان، سیاست گذاران، صاحب‌نظران و کارشناسان نظم و سلامت کشوری همگی سلامت اجتماعی است.
الوند با بیان اینکه اگر برنامه‌های حوزه سلامت اجتماعی به صورت منظم تدوین و انجام نپذیرد آسیب‌های اجتماعی به صورت تصاعدی رشد می‌کند عنوان کرد: امروز یکی از ضرورت‌های‌ اصلی ایران پرداختن به مسائل سلامت اجتماعی است که باید به صورت گفتمان اجرایی شود.
مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: سلامت اجتماعی جزء اصلی ترین و ضروری ترین نیاز‌های جامعه امروز است، باید دانست که در جامعه کنونی دیگر دستاورد‌های اقتصادی به تنهایی باعث پیشرفت کشور نخواهد شد و رفع آسیب‌های اجتماعی در جایگاه بالاتری قرار دارد.
وی با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی سلامت اجتماعی نیست بلکه باید سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط نیز پای کار آیند اظهار کرد: سازمان بهزیستی 189 وظیفه در عرصه سلامت اجتماعی دارد و با 5 کمیسیون تخصصی در ارتباط مستقیم است که این نشان از حوزه سنگین فعالیت این مجموعه دارد.
الوند ابراز کرد: بهزیستی با رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، دختران و زنان در معرض آسیب، طلاق, اعتیاد، مشاوره، غربالگری و .... به تنهایی قادر نخواهد بود در حوزه سلامت اجتماعی موفق بیرون آید.
این مقام مسئول یادآور شد: امروز یکی از مهمترین نیاز‌های کشور سلامت اجتماعی و نظم اجتماعی و حرکت به این سمت و سو است که برای تحقق این مهم مشارکت عموم مردم و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها، امری الزامی است.
captcha