فعالیت ۱۱۰ کتابخانه در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3665558
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

فعالیت ۱۱۰ کتابخانه در آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ کتابخانه در استان اظهار کرد: امسال نیز ۵ کتابخانه دیگر به مجموعه کتابخانه استان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، امروز در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به فعالیت ۱۱۰ کتابخانه در استان اظهار کرد: امسال نیز ۵ کتابخانه دیگر به مجموعه کتابخانه استان اضافه می‌شود.
وی، افزود: در حال حاضر نیز ۱۰ کتابخانه در حال توسعه و نوسازی هستند که تا پایان سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خدایی، اظهار کرد: یک میلیون و ۱۳۳ هزار جلد کتاب در سال گذشته با مستندات به امانت داده شده و تقریباً یک سوم جمعیت استان یک جلد کتاب را مطالعه کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، افزود: علاوه بر امانت‌دهی، کتب زیادی نیز خریداری شده است که جدا از امانت دادن کتاب است.
وی با بیان اینکه چنین نیست که مردم تبریز کتاب نمی‌خوانند،گفت: در کتابخانه تبریز بیش از ۱۰ هزار نفر ماهانه کتاب‌های این کتابخانه را به امانت گرفته و مطالعه می‌کنند.
خدایی، خیران کتابخانه‌ساز استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در استان انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان وجود دارد که چندین پروژه ساخت کتابخانه در دست دارند و دو خیر از شهرستان بناب هر کدام یک پروژه خیرساز را برای احداث آماده کرده‌اند.
captcha