ضرورت کمک به افزایش پیوند کارآفرینی اجتماعی و نیکوکاری مردمی در قانون‎گذاری‎ها
کد خبر: 3665585
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
در بیانیه پایانی اعلام شد:

ضرورت کمک به افزایش پیوند کارآفرینی اجتماعی و نیکوکاری مردمی در قانون‎گذاری‎ها

گروه جامعه: همایش «خیرین کارآفرین؛ کارآفرینان خیر» امروز ۳۰ آبان‌ماه، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از خیران و کارآفرینان برتر برگزار و در پایان در قالب بیانیه‌ای بر ضرورت کمک به افزایش پیوند کارآفرینی اجتماعی و نیکوکاری مردمی در قانون‎گذاری‎ها تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش «خیرین کارآفرین؛ کارآفرینان خیر» امروز ۳۰ آبان‌ماه، با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، قدیمی، رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از خیران و کارآفرینان برتر برگزار شد.

این همایش پس از برگزاری سخنرانی مسئولان بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد: این همایش با آرمان توسعه «کارآفرینی اجتماعی خیرمحور» به عنوان یک فعالیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، برگزار و به وضع موجود و ظرفیت‌های نهفته کارآفرینی اجتماعی خیرانه به عنوان عملی اجتماعی ـ اقتصادی که دارای بنیادهای عمیق فرهنگی ـ مذهبی در کشور ایران است، پرداخته شد و راهکارهای توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با تمرکز بر معرفی و تبیین فعالیت‎های موثر کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ستاد برگزاری و کمیته علمی و اجرایی همایش لازم می‌داند از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری شکوهمند این همایش اعم از شورای علمی و مجریان بخش‌های مختلف و حامیان مالی صمیمانه تقدیر و تشکر کند. حضور گسترده متخصصان، مدیران و دست‌اندرکاران در این همایش، بستر مناسبی جهت تبادل دیدگاه‌ها و تجارب شرکت‌کنندگان محترم را فراهم ساخت؛ دیدگاه‌ها و تجاربی که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای موثر و استفاده از فرصت‌های داخلی و بین‌المللی جهت توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ایفا کند.

در این همایش مباحث علمی و تجربی کارآفرینی اجتماعی در سلسله سخنرانی‌هایی مورد اشاره و دقت نظر واقع شد تا ضمن این که ناظر بر تلاش و عزم والای کارآفرینان اجتماعی کشور باشد، پایه‌گذار حرکتی شود که نقش برجسته‌ای را در توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ایفا کند. توجه جدی به دستاوردهای این همایش به منظور تدوین نقشه راه توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ضرورتی انکار‌ناپذیر است. در پایان همایش و در قالب این بیانیه شایسته میدانیم نکات ذیل مورد توجه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران، سرمایه‌گذاران نهادهای خیریه و همه دل‌مشغولان حوزه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور قرار گیرد:

1. فرصت‎سازی بیشتر برای بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی موجود «کارآفرینان خیر» و «خیرین کارآفرین» به عنوان واقعیت‎های جاری حیات اجتماعی و اقتصادی جامعه
2. بسترسازی و کمک به افزایش پیوند بین «کارآفرینی اجتماعی» و «نیکوکاری مردمی» در برنامه‎ریزی‎ها و قانون‎گذاری‎های اجتماعی
3. توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور به منظور تزریق ایده‌های نو در حوزه اجتماعی
4. ایجاد و تقویت اتاق‌های فکر به منظور بهره‌گیری حداکثری از توان فکری نخبگان در حوزه اجتماعی
5. آسیب‌شناسی عوامل موثر بر کارآفرینی اجتماعی خیرمحور در کشور
6. سرعت بخشی به روند توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با تاکید بر استفاده از تجربیات ملی و بین‌المللی
7. رفع موانع جذب منابع مالی به منظور حمایت از ایده‌های نو در حوزه اجتماعی و نیکوکاری در جهت حل معضلات اجتماعی
8. جلب حمایت سازمان‌های بین‌المللی در توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور در کشور
9. طراحی مکانیزم ارتباطی موثر بین کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرین به منظور درگیر شدن همگان در فرایند نوآوری اجتماعی
10. ترغیب نهادهای علمی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی به ایفای نقش در بررسی مسائل و تحریک رسانه‌های جمعی به پایدارسازی اندیشه و رویکرد کارآفرینی اجتماعی خیرمحور.

در خاتمه به منظور عملیاتی سازی مفاد این بیانیه پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروهی فرابخشی متشکل از دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف مرتبط با کارآفرینی اجتماعی خیرمحور، تدوین نقشه راه توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با بهره‌گیری از قابلیت‌های دانشمندان و متخصصین حوزه کارآفرینی و نیکوکاری با بهره‎گیری از ظرفیت‎های فضای واقعی و فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد. با امید به آنکه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بالندگی و توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور آن طور که شایسته مردم خیر و کارآفرین ایران است، باشیم.

captcha