تولید 8 هزار جلد کتاب بریل در قم
کد خبر: 3665729
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

تولید 8 هزار جلد کتاب بریل در قم

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به همت چند تن از نابینایان توانمند در قم تاکنون 8 هزار کتاب بریل تولید و به سراسر کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءالله جباری امروز در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتاب خوانی، افزود: کمبودها و کاستی های زیادی در تولید کتاب های بریل وجود داشت که با تامین تجهیزات لازم توانستیم بخشی از نیازهای استان ها را تولید نمائیم.
وی با قدردانی از استاندار قم بیان کرد: با حمایت های استانداری موفق به تامین اعتبار جهت خرید یک دستگاه پرینتر بریل به قیمت 87 میلیون تومان شده ایم و خط تولید کتاب بریل را راه اندازی نموده ایم.
جباری اظهار داشت: با امکانات موجود مشغول تولید کتاب بریل برای نابینایان هستیم که خوشبختانه در بخش نابینایان حرکت های خوبی انجام گرفت به ویژه که در گذشته نابینایان از کمبود کتاب رنج می بردند.
وی تصریح کرد: از هفته کتاب در سال گذشته تاکنون حرکت های خوبی به ثمر نشست و تلاش شد در محورهای مختلف فرهنگی و کتابخانه ای و عمرانی و پرسنلی توازن فعالیت ها را پیش ببریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: در سال گذشته با مساعدت های اداره کل تبلیغات اسلامی کتابخانه الزهرا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم این بود تا فضای فیزیکی کتابخانه ها را برای حضور مردم فراهم سازیم تا شرایط متعالی ایجاد شود در این زمینه سال گذشته 3 کتاب خانه بازسازی شد.
حجت الاسلام والمسلمین جباری همچنین عنوان کرد: برای پرسنل نیز احکام استخدامی اصلاح و حقوق و مزایا پرداخت شد و تاکنون معوقه ای نداریم.
وی گفت: مسئولان حمایت های خوبی از توسعه کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم دارند، امید است فعالیت ها و حمایت ها در سال جاری با قوت بیشتری ادامه یابد تا فرمایش رهبری در مورد کتاب محقق شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: حمایت‌های مالی خوبی علی رغم کمبودهای مالی و بودجه ای از احداث کتاب خانه صورت گرفت و اعتبارات مناسبی در اجرای پروژه ها اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 96 کتابخانه شهدا در خیابان نوبهار و در سال 97 نیز کتابخانه میدان امام خمینی به اتمام خواهد رسید تا بخشی از کمبودها جبران گردد.
در این همایش 13 تن از خادمین عرصه کتاب و کتابداری در قم تجلیل شدند ضمن اینکه 6 کتاب بریل نیز رونمایی شد.
captcha