گسترش کتابخانه‌های مجازی گامی در مسیر اعتلای کتاب‌خوانی
کد خبر: 3665730
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

گسترش کتابخانه‌های مجازی گامی در مسیر اعتلای کتاب‌خوانی

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: گسترش کتابخانه های مجازی گامی در مسیر اعتلای کتاب‌خوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، سید موسی حسینی کاشانی امروز در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتاب خوانی، عنوان کرد: گسترش کتاب خانه های مجازی و روش‌های نوین گامی در مسیر اعتلای کتاب خوانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: ارتقاء شاخص‌های فرهنگی نیازمند توسعه کتابخوانی در سطح جامعه است.
ی اظهار داشت: در جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان قم باید به توسعه فرهنگ کتابخوانی، تولید کتاب و انجام سیاست‌گذاری‌ها در ترویج کتاب‌خوانی توجه داشت.
حسینی کاشانی با تقدیر از مساعدت های استاندار در حمایت از اهل هنر و فرهنگ گفت: هر چه در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و کتاب‌خوانی تلاش شود در بهبود وضعیت فرهنگی استان، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت های بالای فرهنگی است یکی از جلوه های زیبای قم را می توان در کتاب دید در واقع کتاب با قم هم‌نشین و قرین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: شاخصه‌های قم در نشر کتاب و کتابخانه مورد توجه است و کتاب با فرهنگ شهر مقدس قم گره خورده است و قم بعد از تهران اولین استان در تولید کتاب دینی و مذهبی است.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از چهار هزار مجوز چاپ کتاب صادر شده است، گفت: از ویژگی های دیگر قم وجود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی است هر چند با توجه به جمعیت قم بالغ بر 1 میلیون و 250 هزار نفر تا رسیدن به استانداردهای مورد نظر فاصله بسیاری داریم.
حسینی کاشانی یادآور شد: از شاخصه های مهمی که یک شهر را پایتخت فرهنگی می دانند وجود کتابخانه‌های تخصصی و عمومی است چنین ظرفیت ارزشمندی در قم وجود دارد.
وی گفت: برآنیم کیفیت و کمیت کتابخانه ها را ارتقاء دهیم و دسترسی مردم به کتاب و منابع را تسهیل کنیم تا مردم انس بیشتری با کتاب داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: باید زمینه دوستی مردم با کتاب در جامعه فراهم شود، در این ارتباط تعامل دستگاه‌های فرهنگی ظرفیت‌ها را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه فرهنگی شورای شهر در کمیسیون های فرهنگی نسبت به کتاب مشهود است و دغدغه های جدی در این ارتباط وجود دارد.
حسینی کاشانی یادآور شد: کتابداران از بهترین همکاران در ترویج کتاب‌خوانی هستند تا جمعیت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را افزایش دهند این قشر تلاش‌گر خود را وقف کتاب کردند و با عشقی مثال زدنی در خدمت فرهنگ قرار دارند.
وی بیان کرد: تزریق بودجه به کتاب خانه در خیابان امام خمینی (ره) از سوی استانداری و بهره برداری از این پروژه در سال 97 یکی از ظرفیت های مهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: در سطح استان قم 23 کتابخانه عمومی فعال است اما در راستای تحقق مطالبات مردمی باید این ظرفیت افزایش یابد.
وی گفت: گسترش کتابخانه‌های مجازی می تواند ما را در تحقق منویات رهبری در ترویج کتاب خوانی نیز یاری کند.
حسینی کاشانی اظهار داشت: پنج‌شنبه آخر در هفته کتاب روز کتابخانه‌گردی است با توجه به تقارن این روز با ایام سوگواری این 5 شنبه کتابخانه گردی نمادین با حضور مسئولان برگزار می شود که در تهران با حضور وزیر و در چند استان همانند قم و فارس و خراسان به طور شاخص برگزار خواهد شد.
captcha