شروع مرحله دوم طرح هر مسجد یک حقوقدان در کرمان
کد خبر: 3665760
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱

شروع مرحله دوم طرح هر مسجد یک حقوقدان در کرمان

گروه اجتماعی: رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: مرحله دوم طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته بسیج در کرمان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یدالله عباس‌زاده، رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان دیروز سه‌شنبه، 30 آبان در تشریح جزیئات برنامه‌های بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان در هفته بسیج، گفت: مرحله دوم طرح هر مسجد یک حقوقدان همزمان با هفته بسیج در کرمان آغاز می شود
وی افزود: هدف از این طرح بالابردن سطح اگاهی فرهنگ عمومی- حقوقی اقشار مختلف، پیشگری از وقوع جرم وپیشگیری از مراجعه بی رویه به دستگاه قضائی است
رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان بیان کرد: در مرحله  دوم طرح هر مسجد یک حقوقدان هفت مسجد در سطح شهر کرمان تعیین شده و حقوقدانان بسیجی ضمن حضور در  مساجد به نمازگزارن در چهار مرحله خدمات حقوقی رایگان ارائه خواهند داد.
عباس‌زاده با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح هر مسجد یک حقوقدان خوب بوده است، افزود: این طرح با اقبال قضات روبرو شده و تا به امروز بیست و پنج نفر آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مرحله اول طرح هر مسجد یک حقوقدان در ده مسجد شهر کرمان اجرا شده است، عنوان کرد: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان با همکاری و تعامل معاونت فرهنگی دادگستری کل استان کرمان و کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی در شهر کرمان و برخی از شهرستان‌های استان کرمان در حال برگزاری است.
 وی اهم برنامه‌های کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی در هفته بسیج را دیدار تعدادی از حقوقدان بسیجی  استان با مقام معظم رهبری، برگزاری همایش سالگرد تأسیس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین فضا سازی فرهنگی اداره با موضوع بسیج اعلام کرد.
عباس‌زاده در پایان اقدامات شاخص کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی در یک سال گذشته را برگزاری دوره‌های آموزشی علمی، معرفتی، تشکیل جلسات انس با قرآن به صورت هفته‌ای، جزء‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس و همچنین ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان در روزهای جمعه همزمان با برگزاری مراسم نماز جمعه بیان کرد.
منبع: دادگستری استان کرمان
captcha