فعالیت 130 مؤسسه قرآنی در آذربایجان شرقی
کد خبر: 3665769
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

فعالیت 130 مؤسسه قرآنی در آذربایجان شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر 130 مؤسسه قرآنی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

داود محمودی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر 130 مؤسسه قرآنی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.
وی، افزود: از این تعداد مؤسسات قرآنی 86 مؤسسه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بوده و 55 مؤسسه نیز زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند.
وی، تصریح کرد: همچنین از این تعداد مؤسسه قرآنی 70 مؤسسه در سطح شهر تبریز و بقیه در شهرستان‌ها مستقر بوده و به غیر از این مؤسسات 10 مؤسسه قرآنی نیز در حال صدور مجوز هستند.
محمودی با اشاره به ادغام مؤسسات قرآنی اظهار کرد: در 16 شهریور ماه سال‌ جاری تمامی مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدیگر ادغام شده‌اند. بنابراین بعد از ادغام سازی فعالیت مؤسسات قرآنی گسترده تر شده است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قبل از ادغام فعالیت این مؤسسات تنها در حوزه علوم قرآنی فعال بودند ولی بعد از ادغام فعالیت‌های فرهنگ و عترت نیز به آن اضافه شده و حوزه‌های فعالیت وارد فاز جدیدی شده و افزایش یافته است.
محمودی با اشاره به اینکه فعالیت تمامی مؤسسات قرآنی توسط اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت استان رصد می‌شود تصریح کرد: با توجه به انسجام صورت گرفته در اتحادیه تمامی فعالیت‌ها به نوعی زیر مجموعه این اتحادیه قرار می‌گیرد.
وی، با اشاره به آغاز کار اتحادیه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی در سراسر کشور از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است و البته در آن زمان مؤسسات قرآنی و مردمی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی بود.
محمودی ادامه داد: در حال حاضر به علت ادغام مؤسسات قرآنی تعداد مؤسسات افزایش یافته و به تبع آن اعضای هیئت مدیره نیز زیاد شده اند و در اتحادیه تشکل‌ها و موسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی نیز هفت نفر به عنوان عضو اصلی، سه نفر علی البدل، سه نفر به عنوان هیئت بازرسی و یک نفر نیز عضو علی البدل فعالیت می‌کند.
captcha