تیتر روزنامه‌های محلی لبنان: «حریری در بیروت»
کد خبر: 3665787
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

تیتر روزنامه‌های محلی لبنان: «حریری در بیروت»

گروه بین‌الملل: اکثریت روزنامه‌های لبنان در شماره صبح امروز(اول آذرماه) خود، بازگشت «سعد حریری»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان به خاک این کشور را مورد توجه قرار دادند.

«حریری در بیروت»؛ تیتر روزنامه‌های محلی لبنان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المنار؛ موضوع بازگشت سعد حریری به لبنان پس از استعفای جنجالی وی در خاک سعودی، از جمله موضوعات مهمی بود که تیتر نخست اکثریت روزنامه‌های امروز صبح این کشور را به خود اختصاص داد.

روزنامه‌های الأخبار، الجمهوریة، اللواء، البناء، المستقبل و.... از جمله نشریاتی بودند که در تیتر خود، موضوع بازگشت سعد حریری به لبنان را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش شفقنا، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان که ۱۷ روز پیش در سفری غیر منتظره به عربستان استعفا داده بود، بامداد امروز(چهارشنبه) وارد فرودگاه بیروت شد.

هواپیمای حامل سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان بامداد امروز در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری شهر بیروت، پایتخت این کشور به زمین نشست تا دوری سه هفته‌ای وی از کشورش پایان یابد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر مستعفی لبنان که پیشتر وعده داده بود در مراسم سالروز استقلال کشورش که امروز برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، به محض ورود به بیروت راهی آرامگاه پدرش رفیق حریری شد که در سال ۲۰۰۵ میلادی و هنگامی که به عنوان نخست‌وزیر این کشور فعالیت می‌کرد، در یک انفجار ترور شد.

این در حالی است که حریری پیش از بازگشت به لبنان در یک سفر کوتاه راهی قبرس شد، جایی که با نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و ساعاتی پیش از آن نیز در سفر به مصر دیداری با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور داشت.

لازم به ذکر است که حریری سه هفته پیش در جریان سفر به عربستان سعودی، به صورت ناگهانی و مشکوک استعفای خود از سمت نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرد و پس از گمانه زنی‌های زیادی در رابطه با احتمال استعفا اجباری و بازداشت وی در ریاض نیز به دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به همراه همسرش و پسر بزرگش راهی این کشور شد، در حالی که دخترش و پسر کوچکش به بهانه تحصیل همچنان در عربستان به سر می برند.

از سوی دیگر، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان سه‎شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سالروز استقلال این کشور اعلام کرد که لبنان برای جلوگیری از فتنه و درگیری، وطن را از اشغالگری و تروریسم تکفیری آزاد می‌کند.

وی خطاب به سران کشور‌های عربی گفت که تعامل با لبنان نیازمند حکمت است و رفتاری غیرحکیمانه این کشور را به سوی آتش سوق می‌دهد.

«حریری در بیروت»؛ تیتر روزنامه‌های محلی لبنان

«حریری در بیروت»؛ تیتر روزنامه‌های محلی لبنان

«حریری در بیروت»؛ تیتر روزنامه‌های محلی لبنان
captcha