مشاركت 25 هزار نفری كاركنان جهاد كشاورزی در مسابقات قرآن/ فعالیت دارالقرآن‌ها در تمام استان‌ها
کد خبر: 3665799
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
خاك به ایكنا خبر داد:

مشاركت 25 هزار نفری كاركنان جهاد كشاورزی در مسابقات قرآن/ فعالیت دارالقرآن‌ها در تمام استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی از مشاركت 25 هزار نفری كاركنان این وزارتخانه در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خاک، مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این وزارتخانه در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: از 75 هزار پرسنل وزارت جهاد كشاورزی در سال جاری 25 هزار نفر در این دوره از مسابقات شركت كردند.

وی با بیان اینكه از این تعداد 400 نفر به مرحله كشوری راه پیدا كرده‌اند، افزود: مسابقات مذكور در رشته‌های حفظ یك جزء، 15 جزء، 20 جزء و كل و همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ویژه كاركنان و خانواده‌های آنان طی روزهای 30 آبان‌ماه تا 2 آذرماه در شیراز در حال برگزاری است.

خاك در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه اشاره كرد و گفت: فعالیت ما در وزارت جهاد كشاورزی در راستای چند نكته انجام می‌شود؛ نخست تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان، قاریان و اذان‌گویان خوب در كشور است ضمن اینكه ما از مفاهیم قرآن كریم نیز غافل نشدیم.

مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای اینكه بتوانیم در وزارت جهاد كشاورزی تعهدات دینی و كاری را در میان كاركنان خود بالا ببریم و علاقه‌مندی آن‌ها به كار بیشتر شود، وظیفه ما این است كه فرهنگ قرآنی را در میان كاركنان خود گسترش دهیم.

وی یادآور شد كه قریب 12 است كه وزارت جهاد كشاورزی مدیریت جهادی را آغاز كرده است و محور و مبنای مدیریت جهاد كشاورزی، قرآن است و دنبال این هستیم با توسعه مباحث قرآنی، فرهنگ مدیریت جهادی رونق پیدا كند و این فرهنگ در این وزارتخانه الگو شود.

خاك در ادامه سخنان خود دانش‌افزایی متسابقان این دوره از رقابت‌ها را از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد كشاورزی برشمرد و گفت:‌ در طول سال برنامه‌های متنوعی برای قرآنیان خود اجرا می‌كنیم و این‌گونه نیست كه آنان را رها كرده و تنها در مسابقات به سراغ آنان برویم.

مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت دارالقرآن‌های این وزارتخانه در تمام استان‌های كشور خبر داد و گفت: ما سالی چند بار به‌منظور بررسی فعالیت‌های دارالقرآن‌ها با مسئولان آنان جلسه برگزار می‌كنیم.

وی گفت: همچنین در تمام جهادهای كشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها هفته‌ای یك بار مباحث آموزش قرآن اعم از مفاهیم و تجوید قرآن كریم ویژه كاركنان برگزار می‌شود.

captcha