آغاز همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری در تبریز
کد خبر: 3665817
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

آغاز همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری در تبریز

گروه معارف: همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری امروز صبح با حضور مسئولان کشوری و استانی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری(ره) امروز صبح با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام‌ رحیم شاهدی، دبیر همایش در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری همایش ملی بررسی اندیشه‌های فلسفی علامه جعفری(ره) در تبریز اظهار کرد: اندیشه‌های مرحوم علامه جعفری در 4 محور علم دین، معرفت‌شناسی، فلسفه هنر و فلسفه حقوق بشر در این همایش بررسی می‌شود.

وی، از چاپ مجموعه آثار علامه جعفری برای اولین بار خبر داد و افزود: آثار علامه جعفری به شکل موردی و در هر موضوعی به شکل مستقل چاپ می‌شد اما حالا مجموعه آثار وی به همت موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری که توسط فرزند وی اداره می‌شود منتشر شده و برای اولین بار در این همایش رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ شاهدی، علامه جعفری را از مفاخر اندیشه و فلسفه دانست و گفت: علامه جعفری ویژگی‌های بارزی دارد که کتاب‌ها و مقالات وی در رابطه با هنر هم آثاربرجسته و فاخری است.

captcha